اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

14 آبان ماه صورت می‌گیرد

تجلیل از تلاش‌های غفاری در عرصه احیای میراث حدیث شیعه

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با برگزاری همایشی بزرگ از تلاش‌های علی‌اکبر غفاری در عرصه احیای میراث حدیث شیعه تجلیل می‌شود.

تجلیل از تلاش‌های غفاری در عرصه احیای میراث حدیث شیعه

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محسن حاجی‌رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با برگزاری همایش بزرگداشت مرحوم استاد علی‌اکبر غفاری در شهرری اظهار داشت: یکی از کارهای مفیدی که دانشگاه قرآن و حدیث انجام می‌دهد برگزاری همایش بزرگداشت و نکوداشت برای استادان و فرهیختگانی است که در حوزه حدیثی و قرآنی فعالیت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث گفت: دانشگاه قرآن و حدیث در نظر دارد همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و با همکاری فرهنگ‌سرای ولاء و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری مراسم بزرگداشت استاد علی‌اکبر غفاری را در شهرری برگزار کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این همایش سه‌شنبه 14 آبان ماه سال‌جاری از ساعت 10 تا 12 در تالار شیخ مفید (ره) در پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برگزار می‌شود.

حاجی‌رضایی بیان کرد: استاد علی‌اکبر غفاری در سال 1303 متولد شده است و از احیاگران میراث اهل بیت (ع) هستند و در آبان ماه سال 1383 به دیار حق شتافتند.

مدیر روابط عمومی پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث گفت: استاد علی‌اکبر غفاری در زندگی خود 60 عنوان کتاب تالیف و تصحیح کرده است.

وی ادامه داد: این همایش در آستانه نهمین سالگرد رحلت این محقق و پژوهشگر قرآن و حدیث برگزار می‌شود.

حاجی‌رضایی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: این همایش در جهت آشنایی دانشجویان، طلاب و پژوهشگران علوم و معارف اهل بیت (ع) با مرحوم استاد علی‌اکبر غفاری و تلاش‌هایی که در عرصه احیای میراث حدیث شیعه متحمل شدند، برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث تاکید کرد: در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد‌علی مهدوی‌راد از استادان برجسته به معرفی استاد و آثار استاد می‌پردازد و بهزاد جعفری نیز که 15 سال نزد مرحوم غفاری تلمذ کرده است به بیان خاطرات و شرح حال مرحوم استاد غفاری می‌پردازد.

حاجی‌رضایی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز همایش بزرگداشت مرحوم علامه علی دوانی توسط پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.

مدیر روابط عمومی پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث در پایان تصریح کرد: خانواده مرحوم استاد علی‌اکبر غفاری پس از مرگ ایشان کتاب‌های کتابخانه شخصی وی را به پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث اهدا کردند.

این گزارش حاکی است، علاقمندان برای شرکت در این همایش می‌توانند به شهرری، جنب حرم مطهر حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع)، دانشگاه قرآن و حدیث، پردیس تهران، تالار همایش شیخ مفید (ره) مراجعه کنند.

انتهای پیام/2462/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول