اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان مطرح کرد

برداشت بالغ بر 9 هزار و 800 تن عدس از مزارع شهرستان ورزقان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان از برداشت 9 هزار و 800 تن عدس از مزارع این شهرستان خبر داد.

برداشت بالغ بر 9 هزار و 800 تن عدس از مزارع شهرستان ورزقان

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان،علی علیمحمدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ورزقان با دارا بودن 12 هزار و 300 هکتار سطح زیر کشت عدس و با تولید 9 هزار و 840 تن محصول، عملکردی معادل 800 کیلوگرم در هکتار، رتبه نخست تولید عدس در استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه ورزقان 39.33 درصد سطح زیر کشت عدس استان را در اختیار دارد، افزود: برای بهبود عملکرد تولید این محصول در واحد سطح، اقدام به بررسی سازگاری انواع ارقام اصلاح شده برای کشت در اراضی این شهرستان و انتخاب رقم 6037 با متوسط عملکرد 835 کیلوگرم در هکتار که در سال 1390 از طریق موسسه تحقیقات دیم کشور تامین شد.  

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان ادامه داد: اجرای کشت مکانیزه با بکارگیری خطی کارهای عمیق‌کار و مبارزه با علف‌های هرز عملکرد متوسط شهرستان از 700 به 800 کیلوگرم در هکتار ارتقاء یافته است.

علیمحمدی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده برای فرآوری این محصول و راه‌اندازی صنایع تبدیلی، مجوز ایجاد 2 واحد صنعتی برای بسته‌بندی عدس صادر شده که در شهرک صنعتی ورزقان با اختصاص تسهیلات دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث خواهد شد. 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان گفت: رقم جدید اصلاح شده عدس، علاوه بر افزایش عملکرد تولید در هکتار از نظر کیفی نیز ارزش بالایی داشته و با 25 درصد پروتئین و زودپز بودن از بازارپسندی بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/60001/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول