اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام شورای مرکزی خانه صنعت و معدن ایران:

خارج شدن از رکود اقتصادی در بستر اعتماد به بخش خصوصی اتفاق می‌افتد

قائم مقام شورای مرکزی خانه صنعت و معدن ایران گفت: خارج شدن از رکود اقتصادی در کشور در بستر اعتقاد و اعتماد به بخش خصوصی و توانمندی آن و جذب سرمایه‌گذاری‌های این بخش اتفاق می‌افتد.

خارج شدن از رکود اقتصادی در بستر اعتماد به بخش خصوصی اتفاق می‌افتد

حسین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: رکود تورمی فعلی ارث تلخ به جا مانده از دولت قبلی است که با سوءمدیریت و رشد بی‌رویه و بدون پشتوانه نقدینگی پول به جامعه تزریق شده و این خود اسباب تورم را فراهم آورده است.

وی گفت‌: اگر کشور در حال حاضر ماهانه با کسری سرسام‌آور هزار میلیارد تومانی برای تامین نقدی یارانه‌ها روبرو است، به خاطر برخی اقدامات ناصحیحی است که در گذشته انجام شده که امیدواریم با قانون‌گرایی دولت فعلی و پرهیز از قانون‌گریزی به صورت عاقلانه این وضعیت ترمیم پیدا کند.

قائم مقام شورای مرکزی خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه در دولت گذشته برداشت‌های غیرقانونی از صندوق توسعه ملی و مابه‌التفاوت فروش ارز چالش‌های جدی را به وجود آورده بود، افزود: قرار است از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 30 درصد به بخش صنعت و تولید تزریق شود.

پیرموذن به تصمیمات کارشناسی و علمی دولت یازدهم با هدف به حداقل رساندن تورم اقتصادی کشور اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم این موانع و مشکلات را با تدبیر دولت یازدهم برطرف کنیم.

این مسئول با برشمردن مشکل صنعت و تولید عنوان کرد: سرمایه در گردش شرکت تولیدی و نبود نقدینگی عدم ثبات نرخ ارز قوانین دست و پا گیر و افزایش قیمت مواد اولیه از مهمترین چالش تولید و صنعت است.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل با بیان اینکه بخش خصوصی از ادبیات دستوری در اقتصاد بیزار است، ادامه داد: بدون شک اقتصاد ما متاثر از دیپلماسی بین‌المللی است و ادبیات تهاجمی و طلبکارانه و دوری از عرف و قاعده‌های دیپلماتیک و قالب بودن احساس بر منطق در ادبیات دیپلماسی دولت گذشته ضربه سنگینی را بر پیکره نیمه جان و نحیف دیپلماتیک اقتصادی گذاشته است.

پیرموذن در پایان اظهار امیدواری کرد با رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه دیپلماتیک بین‌المللی و بازگشت ادبیات تحول‌گرایی و واقع‌گرایی فعالانه، عقل‌گرایی و تعامل‌گرایی و دوری از افراطی‌گری‌ها بتوان بسیاری از موانع و مشکلات اقتصادی را برطرف کرد.

انتهای پیام/62004/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول