اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک هنرمند مازندرانی:

طبیعت مرا به سمت نقاشی رئال سوق داد

یکی از هنرمندان مازندرانی، طبیعت بکر و سرسبز روستای محل تولدش را دلیلی برای علاقه‌مندی به سبک رئال در آثارش عنوان کرد.

طبیعت مرا به سمت نقاشی رئال سوق داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، از میان هنرمندان مازندرانی که در رشته نقاشی کار می‌کنند، حمید عبدی‌خانسری یکی از هنرمندان سبک رئال است و در همین راستا مجموعه کارهایش را در مستندی به‌نام «آوای طبیعت» جمع‌آوری و منتشر کرده است.

او متولد 1355 از روستای«خانسر» نکا است، حدود 20 سالی می‌شود که نقاشی و طراحی و نگارگری را به سبک رئال انجام می‌دهد.

آرام و خوش ‌برخورد، و البته در کار و رفتارش بسیار جدی است، منظم و مرتب و وقت‌شناس است، بیشتر از اینکه حرف بزند، دوست دارد گوش دهد، برای او واقعیت مهم است و به ‌دنبال شنیده‌ها می‌رود تا حقیقت را دریابد، اهل طبیعت‌گردی و روبه‌رو شدن با واقعیت‌هاست، و این‌ها رمز موفقیت اوست.

آن‌طور که در گفت‌وگو با فارس می‌گوید، طبیعت بکر و سرسبز زادگاهش، عشق به طبیعت‌گردی را در او دوچندان کرده و همین امر عاملی شد تا او را به سمت ثبت مناظر و چشم‌انداز‌های زیبای اطرافش از طریق نقاشی سوق دهد.

فعالیت نقاشی در این سبک را از 1375 در محضر استادش غلام‌رضا شهمیری آغاز کرد و به‌ دلیل ارائه هنر‌های زیبا، اصیل، بکر و قابل قبول همچنین برگزاری نمایشگاه‌های متعدد از سطح مدارس تا موسسات مختلف، موفق به دریافت مجوز رسمی فعالیت نقاشی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران شد.

او اکنون یک آموزشگاه نقاشی به‌نام«آوای طبیعت» در شهر رستمکلای بهشهر راه‌اندازی کرده و شاگردان زیادی از سطح ابتدایی تا حرفه‌ای و از گروه سنی پایه تا بزرگسال دارد.

این هنرمند مازنی، به شیوه نقاشی در طبیعت(اورژینال) شاگردانش را هم با خود همراه کرده است تا از کوه و دریا و دشت و صحرا و طبیعت زیبای شرق مازندران که تابلوی زیبایی از هنر خداوندی است؛ الهام‌گرفته و در صفحه سفید کاغذ و بوم به نمایش بگذارند.

حالا شاگردانش هم، سبک رئال را خوب درک کرده و به اهمیت کار استادشان پی ‌بردند.

عبدی‌خانسری، تقریباً هیچ منظره، جاذبه و مکان دیدنی و تاریخی شرق مازندران را از قلم نینداخته و از همه جاهای دیدنی، تصویر و عکس دارد.

او سبک رئالیسم که متکی بر نمود‌های واقعی و اجتماعی است را به خوبی در کارهایش رعایت کرده و هر بیننده‌ای با دیدن آثارش بی‌تردید هم به واقعی ‌بودن اثر و هم به عمق ظرافت هنری هنرمند، پی می‌برد.

وقتی قدم به آموزشگاه این هنرمند بگذاری، همواره با واقعیت‌ها روبه‌رو خواهید شد، حتی آثاری که برگرفته از ذهن جستجو‌گر هنرمند است را هم چیزی جز واقعیت پیدا نمی‌شود. 

از این‌ها که بگذریم؛ او یک فیلم 120 دقیقه‌ای به نام «آوای طبیعت» را تهیه کرده که در این‌باره توضیح می‌دهد؛ آوای طبیعت در واقع پروژه تحقیقاتی‌اش بوده که 6 سال به‌ طول انجامید و سرانجام توانست مجوز ثبت آثار هنری و انتشار آن را در سال‌های 90 و 91 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دریافت کند.

این مستند که در لوح فشرده تهیه شده است، مجموعه‌ای از معرفی جاذبه‌های گردشگری شرق مازندران(بهشهر، نکا، گلوگاه)، تفحصات غار «هوتو»، کشف غار آبی عظیم در منطقه نمونه گردشگری عباس‌آباد و آثار هنری عبدی‌خانسری است.

او در پایان گفت‌و‌گو، اظهار امیدواری کرد؛ بتواند با نقش ترکیبی هنر و طبیعت، گوشه‌ای از شکوه و عظمت خدا را برای هموطنانش به تصویر بکشد تا انشاالله مورد عنایت هنرمند بی‌همتای آفرینش قرار بگیرد.

انتهای پیام/86001/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول