اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش بردخون:

پدافند غیرعامل تاثیر تهدیدات به کشور را کاهش می‌دهد

رئیس اداره آموزش و پرورش بردخون گفت: پدافند غیرعامل تأثیر تهدیدات به کشور را مدیریت و کاهش می‌دهد.

پدافند غیرعامل تاثیر تهدیدات به کشور را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بهرام حسینی‌پناه صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی ستاد پدافند غیرعامل اداره آموزش و پرورش بردخون اظهار داشت: پدافند غیرعامل عبارت از مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود و به طور کلی شامل استتار، اختفاء، پوشش، فریب، تفرقه و پراکندگی، استحکامات و سازه‌های امن و اعلام خبر است.

وی افزود: سابقه اجرای دفاع غیرعامل در ایران به گذشته برمی‌گردد و وقوع سوانح طبیعی مانند سیل، زلزله و حریق و از بین رفتن بسیاری از مراکز حساس و زیربنایی و شریان‌های حیاتی نشان داده که این موضوع به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته است.

حسینی‌پناه اضافه کرد: پدافند غیرعامل موضوع بسیار مهمی است و امروز برخی از کشورها بدون استفاده از سلاح و با بهره‌گیری از حربه تبلیغات و رسانه برای نابودی دشمن و کشورهای دیگر تلاش می‌کنند و با کمترین هزینه به اهداف خود می‌رسند و با افشای اسرار سرّی و امنیتی به درون کشورها نفوذ کرده و به آنچه می‌خواهند دست پیدا می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بردخون با توصیه به دانش‌آموزان و فرهنگیان گفت: جنگ نرم دشمن در این دوره گسترش بیشتری دارد و از طریق ابزار فرهنگی و رسانه‌ای هجمه سختی را بر کشور آغاز کرده پس همواره مواظب باشیم و با هوشیاری نقشه‌های شوم دشمن را خنثی کنیم.

دبیر ستاد پدافند غیرعامل اداره آموزش و پرورش بردخون نیز گفت: در زمینه آگاهی و شناخت فرهنگیان و دانش‌آموزان از پدافند غیرعامل اقداماتی در منطقه صورت گرفته که شامل نشست‌های تخصصی، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی در مدارس، جلسات پرسش و پاسخ، انجام پژوهش توسط دانش‌آموزان و اطلاع‌رسانی به فرهنگیان است.

سید ابراهیم حسینی افزود: در همه ایام سال در زمینه پدافند غیرعامل فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد و با فرهنگ‌سازی و آشنایی گروه هدف تلاش می‌کنیم تهدیدات و خطرات در مسیر کار و زندگی کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در هفته پدافند غیرعامل (4 تا 10 آبان) کمیته‌های مختلفی در منطقه تشکیل شده که هر یک پیرامون وظایف خود فعالیت‌هایی مختلفی دارند و هدفشان آشنایی مردم بویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان با این موضوع مهم است.

انتهای پیام/66003/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول