اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

معارض بحرینی در گفت‌وگو با فارس:

ممانعت از درمان معارضان دربند انقلاب بحرین را متوقف نمی‌کند

معارض بحرینی بر این باور است ممانعت حکومت بحرین از درمان معارضان دربند با هدف تضعیف اراده انقلابیون و سرکوب انقلاب مردمی این کشور انجام می‌شود.

ممانعت از درمان معارضان دربند انقلاب بحرین را متوقف نمی‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه، یکی از فعالان و از نیروهای انقلابی بحرین تاکید می‌کند که ممانعت حکومت بحرین از درمان معارضان دربند بحرینی به ویژه رهبران معارضان با هدف تضعیف و متزلزل کردن اراده انقلابیون و سرکوب انقلاب مردمی 14 فوریه انجام می‌شود.

این فعال بحرینی نظام حاکم بر این کشور را مسئول هرگونه آزار و اذیت وارده به معارضان دربند بحرینی به ویژه رهبران معارضان دانست.

«طالب الشایب» از فعالان و معارضان بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه، گفت: کمپینی که فعالان در حمایت از معارضان دربند بیمار راه‌اندازی کرده‌اند، با هدف جلب توجه افکار عمومی به وضعیت آنها بوده و اینکه برخی از این افراد مجروح ویا در زندان‌های آل خلیفه شکنجه شده و یا دارای بیماری‌های مزمنی همچون قند خون، فشار خون، کمر درد و سرطان هستند.

الشایب افزود: نظام آل‌ خلیفه مانع درمان زندانیان می‌شود، در حالی‌که درمان زندانی حقی است که در تمامی مباحث مربوط به حقوق بشر، اسناد و معاهدات بین‌المللی به آن اشاره شده است.

او گفت: هدف نظام از این اقدام آشکار بوده و قصد دارد تا از زندانیان انتقام بگیرد زیرا آنها خواهان نابودی نظام بوده و ظلم و ستم و اشغالگری عربستان سعودی را رد می‌کنند،‌ به همین دلیل حکومت از طریق سهل‌انگاری در درمان به عنوان یکی از روش‌های شکنجه برنامه‌ریزی شده، آنها را شکنجه می‌کند.

الشایب تأکید کرد: سهل‌انگاری عمدی نظام در درمان این معارضان باعث می‌شود تا بسیاری از آنها شهید شوند، بنابراین فعالان بحرینی کمپینی را در راستای اعلام همبستگی با معارضان دربند بیمار بحرینی راه اندازی کردند، بازداشت شدگانی که از حداقل حقوق قانونی‌شان که همان حق درمان است محروم هستند.

وی افزود: «حسین رمضان» از جمله افراد قابل اشاره در این خصوص است که در قضیه ائتلاف دستگیر و به 10 سال حبس محکوم شد. او از نظر روحی و جسمی تحت شکنجه قرار گرفت و بدون آنکه تحت درمان قرار گیرد، به حال خود در زندان رها شد و در این اواخر متوجه شدیم که او تحت نظر نیروهای حراست و در حالی ‌که ممنوع الملاقات است، به بخش روانپزشکی زندان منتقل شده است. 

الشایب در پاسخ به سوالی درباره علت پیشگیری نظام از درمان معارضان دربند بیمار و در رأس رهبران مخالفان گفت: روشن است که نظام آل خلیفه اقدام به اعمال سیاست مجازات دسته جمعی علیه مردم بحرین می‌کند که این سیاست از طریق سرکوب گسترده اهالی روستاها و مناطق مختلف بحرین در خارج از زندان و شکنجه معارضان در زندان‌ها اعمال می‌شود.

او افزود: در اثر این اقدامات نظام سراسر کشور تبدیل به زندان شده و یکی از دلایل این مدعا اشغال مجتمع پزشکی السلمانیه و گماشتن نظامیان سعودی در آن است. علاوه بر آن شاهد فعالیت عناصر اطلاعاتی در این بیمارستان نیز هستیم که وظیفه آنها رصد مجروحانی است که تحت درمان قرار می‌گیرند، بنابراین آنها با پیشگیری از درمان مجروحان آنان را از درمان محروم می‌کنند.

الشایب علت اصلی پیشگیری از درمان معارضان دربند را تضعیف و متزلزل کردن عزم و اراده و قتل تدریجی آنها دانست و گفت: نظام بحرین تصور می‌کند که اینگونه اقدامات باعث خاموشی انقلاب مردمی بحرین خواهد شد.

این معارض بحرینی درباره ممانعت نظام از درمان سران معارضان گفت: استاد «حسن مشیمع»، از جمله رهبران عالی مرتبه معارضان است که از بیماری سرطان رنج می‌برد و نظام از درمان او به دلیل انتقام گیری از او ممانعت می‌کند، همچنین باید از سران دیگری همچون «عبد الجلیل السنکیس» یاد کرد که او نیز وضعیت مشابهی دارد و در حالی‌که نیازمند درمان است، از درمان محروم و مورد شکنجه قرار می‌گیرد.

الشایب افزود: ما استاد «عبدالوهاب حسین» را فراموش نمی‌کنیم که در این اواخر وضعیت جسمانیش رو به وخامت گذاشته است. او از حساسیت چشم رنج می‌برد و به همین دلیل مجبور است، همیشه از عینک آفتابی استفاده کند.

الشایب ادامه داد: علاوه بر این استاد «عبدالوهاب حسین»  با اختلال حرکت در بخش راست بدن و همچنین کاهش دائمی میزان هموگلوبین خون مواجه است به طوریکه در این اواخر میزان هموگلوبین خون او از 7 تا 9 بالاتر نمی‌رود. همچنین او دچار سرگیجه دائمی است. نگرانی زیادی درباره سلامتی او وجود دارد و انتظار می‌رود که نظام در درمان استاد کوتاهی کند تا از او انتقام بگیرد. او با اتهام ظالمانه تلاش برای براندازی نظام به حبس ابد محکوم شده است.

الشایب در پایان این گفت‌وگو نظام بحرین را مسئول هرگونه آزار و رنج تحمیلی بر تمامی معارضان دربند، از جمله سران معارضان دانست و گفت: درخواست برای قصاص تمام مسئولانی که چه در شکنجه زندانیان و سهل‌انگاری در درمان آنها دست داشته‌اند و در رأس آنها دستور دهندگان به این اقدامات از جمله «شیخ حمد» را ادامه خواهیم داد.   

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول