اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد

افزایش مبادلات فرهنگی سیستان و بلوچستان با هندوستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مبادلات فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان با هندوستان در قالب پروتکل افزایش می‎یابد.

افزایش مبادلات فرهنگی سیستان و بلوچستان با هندوستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان،  حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی در دیدار با سرکنسولگری هندوستان اظهار داشت: رابطه فرهنگی و هنری بین ایران و هندوستان سابقه دیرینه و کهن دارد، وجود اشتراکات به ویژه زبان فارسی در بین دو کشور و آثار کهن و باستانی که ترکیبی از معماری هندی و ایرانی، پتانسیل بالقوه بر مبادلات فرهنگی و هنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان این که سیستان و بلوچستان علاقمند به مبادلات فرهنگی و هنری استان با کشور هندوستان در قالب پروتکل است، افزود: بنده در سفر به ایالات هندوستان و بازدید از مراکز فرهنگی و در دیدار با شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی آن کشور آثار و نشانه‌های ادبیات فارسی در پیشینه کشور هندوستان از نزدیک مشاهده کردم.

وی در این دیدار پیشنهاد داد: سیستان و بلوچستان با یکی از استان‎های کشور هندوستان خواهر خوانده شود تا آیین‌های فرهنگی و هنری بین این دو استان مورد تبادل قرار گیرد که این پیشنهاد از سوی سرکنسولگری هندوستان مورد استقبال قرار گرفت و خواستار مشورت با وزارت امور خارجه هندوستان شد.

سرکنسول هندوستان در این دیدار با بیان این‌که فرهنگ و هنر ایران به ویژه سیستان و بلوچستان با فرهنگ و هنر هندوستان در یک سطح قرار دارند، گفت: جلوه‎های فرهنگ و هنر ایرانی برای ملت هندوستان جذاب است و آنها همواره از نمایشگاه‎های ایرانی در هندوستان استقبال چشمگیر دارند.

در پایان این دیدار اثر نفیس خوشنویسی از یکی از اساتید خوشنویسی سیستان وبلوچستان، به سرکنسولگری هندوستان اهدا شد.

انتهای پیام/75004/ط/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول