اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور:

دانشگاه هاروارد آمریکا با الگوبرداری از وقف مدیریت می‌شود

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور با بیان اینکه وقف منحصر به دین اسلام نیست، گفت: دانشگاه هاروارد آمریکا نیز با الگوبرداری از وقف مدیریت می‌شود.

دانشگاه هاروارد آمریکا با الگوبرداری از وقف مدیریت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام محمد ذاکری صبح امروز در جلسه‌ای با صاحبان واحدهای صنفی مجتمع تجاری موقوفه قمر بنی‌هاشم (ع) اظهار کرد: چنانچه مستاجری قصد تعمیرات در واحد تجاری خود را دارد در صورت گرفتن مجوز از اداره اوقاف، اوقاف سهم 30 درصدی خود را متقبل می‌شود و در صورت نداشتن مجوز هیچگونه مسئولیتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مستاجرها سهم اداره اوقاف را طبق قرارداد و به موقع بپردازند اداره اوقاف نیز سهم مرتبط با تعمیرات مانند ایجاد سردر مناسب، نمای قابل توجه و ایزوگام سقف مغازه موقوفه را می‌دهد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور با اشاره به اینکه یک هفتم موقوفات و یک پنجم بقاع متبرکه استان مربوط به نیشابور است، ادامه داد: نخستین وقف استان خراسان مربوط به نیشابور بوده که در سنه 777 هجری قمری در روستای پیر شهباز برای ساخت بقعه امامزاده عمادالله از فرزندان شاه‌‌چراغ انجام شده است.

ذاکری خواستار برگزاری هر چه بیشتر این جلسات با مستاجران موقوفه‌ها شد و اضافه کرد: قرارداد واحدهای تجاری موقوفه این شهرستان باید به ‌صورت پلکانی افزایش یابد تا به مستاجران موقوفات فشاری وارد نشود.

وی افزود: بین موجر و مستأجر باید تنظیم قرارداد سر موقع انجام شود تا اختلافات کم و تفاهمات بیشتر شود.

ذاکری با بیان اینکه وقف منحصر به دین اسلام نیست، گفت: دانشگاه هاروارد آمریکا نیز با الگوبرداری از وقف مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول