اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا پایان دادن به جاسوسی از همپیمانانش را بررسی می‌کند

یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرد واشنگتن در حال بررسی مسئله پایان دادن به برنامه جاسوسی از سران کشورهای همپیمان آمریکاست.

آمریکا پایان دادن به جاسوسی از همپیمانانش را بررسی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از مقامات رسمی دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود اواخر روز دوشنبه تصریح کرد که دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی پایان دادن به برنامه جاسوسی از سران کشورهای همپیمان خود می‌باشد.

این مقام آمریکایی ادامه داد که هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است و بررسی‌های لازم در دست انجام است.

افشاگری درباره جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) از تماس تلفنی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان یکی از میلیون‌ها رسوایی این نهاد امنیتی آمریکا است که اخیرا تیرگی‌هایی را در روابط واشنگتن با همپیمانانش به وجود آورده است.

اوایل روز دوشنبه سناتور «دایان فینستین» رئیس کمیته اطلاعات سنا خواستار بازبینی کامل این برنامه‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا شد.

فینستین، از ایالت کالیفرنیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که جمع‌آوری اطلاعات از همپیمانان آمریکا ادامه پیدا نخواهد کرد اما این مقام دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود تصریح کرد که بیانیه فینستین دقیق نبوده است اما ادامه داد که یکسری تغییرات نامشخص از پیش اعمال شده است و تغییرات بیشتر در حال بررسی است که این تغییرات شامل پایان دادن دادن به جاسوسی از ارتباطات و تماس‌های تلفنی سران دولت‌های همپیمان آمریکا می‌باشد.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که مقامات آلمانی روز دوشنبه اعلام کردند که آمریکا دسترسی به ابزار اجرای قانون برای دنبال کردن جریان پول تروریست‌ها را از دست خواهد داد.

رئیس کمیته اطلاعات سنا اعلام کرد در حالیکه جامعه اطلاعات آمریکا وی را در جریان مسائل دیگری چون دستور دادگاه برای جمع‌آوری اطلاعات تماس‌های تلفنی قرار داده بودند، اما مقامات اطلاعاتی در خصوص اینکه چگونه اطلاعات رهبران خارجی را جمع‌آوری کردند، مطالبی را در اختیار او قرار ندادند.

اظهارات فینستین پس از آن مطرح شد که اطلاعات مبتنی بر اظهارات «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا تماس تلفنی مرکل و 34 نفر از رهبران کشورهای خارجی را شنود کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول