اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان:

مرمت مسجد حجت‌الاسلام گلپایگان در دست اجرا است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: مرمت حیاط مسجد حجت‌الاسلام با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال در دست اجرا است.

مرمت مسجد حجت‌الاسلام گلپایگان در دست اجرا است

حجت‌‌الاسلام محسن ضیایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گلپایگان با بیان اینکه مسجد مرحوم حجت‌الاسلام یکی از مساجد میراثی شهر گلپایگان است که قدمتی حدود 150 سال دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه این مسجد از موقوفات شهر گلپایگان محسوب می‌شود، تعمیر، مرمت و سنگ‌فرش حیاط و راه‌پله مسجد پایین با بر‌آورد هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال در دستور کار اداره اوقاف شهرستان گلپایگان قرار دارد.

وی با بیان اینکه حیاط مسجد حجت‌الاسلام 700 متر‌مربع مساحت دارد و سنگ‌فرش آن باید مرمت شود، اضافه کرد: در راستای اجرای نیت واقفان از درآمد موقوفات مسجد که تعمیر و مرمت مسجد بخشی از این نیت است، تعویض و زیرسازی سنگ‌فرش مسجد آغاز شد.

رئیس اداره اوقاف گلپایگان تصریح کرد: برای سنگ‌فرش کردن حیاط مسجد با اعتباری بالغ بر 550 میلیون ریال از سنگ‌های هفت سانتی‌متری از جنس کریستال و در ابعاد 40 در 40 استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه زیر‌سازی حیاط مسجد حجت‌الاسلام 300 میلیون ریال هزینه در برداشته است، ادامه داد: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که حداقل 300 میلیون ریال نیز هزینه دستمزد زیر‌سازی شود.

ضیایی افزود: در حال حاضر خرید سنگ و زیر‌سازی به اتمام رسیده و عملیات اجرایی سنگ‌فرش حیاط و راه‌پله مسجد پایین نیز به زودی آغاز می‌شود و انتظار می‌رود تا یک ماه آینده مرمت مسجد حجت‌الاسلام به پایان برسد.

انتهای پیام/ 63014/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول