به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجتالاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع در نشست مسئولان آموزش مدارس برادران حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه باید با کار و تلاش، ظرفیتهای آموزشی و پژوهشی را سنجید و سطح آن را بالا برد، اظهار کرد: برگزاری نشستهای علمی، تقویت پژوهش طلاب، اهتمام نسبت به اخلاق و تربیت، بررسی عملکردها و ... از کارهایی است که باید مورد توجه باشد.
وی با بیان اینکه برای حضور در عرصه آموزش طلاب باید شاکر خداوند متعال بود، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارکرد دین با گذشته متفاوت و عرصه فعالیتهای آن بیشتر شد.
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان با اشاره به تحول مورد نظر رهبر معظم انقلاب در حوزه علمیه افزود: حوزه علمیه به عنوان عقبه فکری نظام اسلامی است و به همین جهت در مسیر تربیت طلاب باید نظمدهی آموزشی داشت.
وی هدایت تحصیلی را دغدغه اول مسئولان آموزشی این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: استمرار هدایت تحصیلی طلاب، ایجاد انگیزه در مسیر تحصیلی آنان را موجب میشود.
مهدوی ارفع با اشاره به راهاندازی دوره سفیران هدایت در حوزه علمیه خراسان از سال تحصیلی 92-93 یادآور شد: رشد تحصیلی طلاب در سطوح دو و سه، تخصصی شدن کارها، ایجاد ظرفیت و توان علمی مدارس از برنامهها و دغدغههایی است که مورد اهتمام است.
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: ستاد تفسیر این حوزه نیز با رویکردی کاربردی در دو سطح عمومی و تخصصی فعالیت خوبی دارد.
مهدوی ارفع آموزش پژوهش محور را راهبردی خواند و تصریح کرد: باید طلاب به نحوی تربیت شوند که در آینده به عنوان پژوهشگر و تولید کننده علم بتوانند در عرصههای مختلف وارد شوند.
وی کاربردی شدن امتحانات را یکی از کارهای در دست بررسی اعلام کرد و گفت: در امتحانات خردادماه امسال رویکرد حافظهمحوری به ارزشیابی دقیق کاربردی تبدیل خواهد شد.
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: به همین جهت استاد باید دروس خود را به صورتی کاربردی ارائه دهد.
انتهای پیام/2202/ز/چ3000