اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد یزد:

دانشگاه آزاد یزد 4 هزار ظرفیت خالی دارد

رئیس دانشگاه آزاد یزد با بیان این‌که زیرساخت‌ها در دانشگاه آزاد یزد برای پذیرش 14 هزار دانشجو فراهم است، گفت: هم‌اکنون 10 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که با این حساب 4 هزار ظرفیت خالی داریم.

دانشگاه آزاد یزد 4 هزار ظرفیت خالی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید حیدر میرفخرالدینی صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: طی چند سال اخیر شاهد کاهش شدید دانشجو در دانشگاه آزاد یزد بودیم و با توجه به فضا و زیرساخت‌هایی که دانشگاه آزاد یزد در اختیار دارد، ظرفیت عظیمی بلااستفاده مانده است.

وی افزود: البته امسال نسبت به سال گذشته، افزایش 100 درصدی ورودی داشتیم و بیش از 2 هزار و 700 نفر ورودی امسال دانشگاه آزاد یزد بودند.

میرفخرالدینی همچنین با اشاره به رفع مسائل بین دانشگاه آزاد یزد و دانشکده پزشکی این واحد عنوان کرد: با رفع سوء‌تفاهم‌ها و برخی تغییرات مدیریتی و مالی در این دانشکده، دانشکده پزشکی به یک بازوی قوی برای دانشگاه آزاد یزد تبدیل شده است.

وی با بیان این‌که از همه ظرفیت این دانشگاه در سال‌های اخیر استفاده نشده است، عنوان کرد: امسال 160 دانشجوی پزشکی و 240 دانشجوی پرستاری در این رشته جذب شده در حالی که آمار جذب در سال‌های قبل بسیار محدود بوده است.

میرفخرالدینی همچنین با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در دانشگاه آزاد یزد اظهار داشت: بر اساس تعاریف ارائه شده، باید به ازای هر 50 دانشجو، یک کارمند داشته باشیم که با این حساب، 100 نیروی مازاد داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: اما با این وجود، سیاست ما به هیچ وجه تعدیل نیرو نیست بلکه تلاش می‌کنیم با جذب دانشجو به سرعت دانشگاه آزاد یزد را به مرحله‌ای برسانیم که نیاز به جذب نیرو نیز داشته باشد.

میرفخرالدینی افزود: کمتر از 20 روز دیگر نتایج جامع شدن دانشگاه‌ها اعلام می‌شود و اگر این اتفاق برای واحد یزد رخ دهد، استقلال بسیاری پیدا می‌کند.

وی همچنین با اشاره به این‌که دانشگاه آزاد یزد در برخی رشته‌های خود، دانشجو ندارد، عنوان کرد: اکنون بخش قابل توجهی از ظرفیت دانشگاه آزاد یزد خالی است.

میرفخرالدینی گفت: دانشگاه آزاد یزد می‌تواند حداقل 14 هزار دانشجو پذیرش کند در حالی که اکنون تنها 10 هزار دانشجو دارد و 4 هزار صندلی خالی در این دانشگاه داریم.

وی با اشاره به رشته‌های راه‌اندازی شده در این دانشگاه عنوان کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد یزد هم‌اکنون در 100 رشته مشغول به تحصیل هستند اما در برخی رشته‌ها استقبال بسیار کم است و در برخی رشته‌ها نظیر پزشکی، هنر و معماری ظرفیت تکمیل است و متقاضی در رشته‌هایی نظیر مدیریت و حسابداری بالاست.

میرفخرالدینی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اقدامات موثری در راستای راه‌اندازی برخی رشته‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا کرده است به نحوی که درخواست راه‌اندازی 13 رشته دکترا را داده‌ایم که به‌زودی نتایج آن مشخص می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد یزد یادآور شد: این رشته‌ها شامل تکنولوژی نساجی، پژوهش هنر، مهندسی معماری و ... است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پژوهش‌های کاربردی دانشگاه آزاد یزد ادامه داد: در این راستا با شهرداری یزد همچنین شرکت سنگ آهن مرکزی بافق تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده‌ایم.

میرفخرالدینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که یک میلیون نفر متقاضی تحصیلات تکمیلی برای دانشگاه آزاد یزد داریم، خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد متقاضیان تحصیلات تکمیلی ما پشت کنکور مانده‌اند.

گفتنی است، در این مراسم همچنین یاد و خاطره دکتر سلطانی، موسس دانشگاه آزاد یزد نیز گرامی داشته شد و از وی به عنوان انسانی پرتلاش، با اخلاق، مسئولیت‌پذیر و دلسوز یاد شد.

رئیس دانشگاه آزاد یزد، زحمات دکتر مسلمین، رئیس سابق دانشگاه آزاد یزد را نیز ارج نهاد و اظهار امیدواری کرد که دانشگاه یزد با استفاده از تجربیات روسای سابق بتواند جایگاه بسیار خوبی در بین دانشگاه‌های کشور پیدا کند.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول