اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کشتی با‌چوخه ورزشی پهلوانی که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است

کشتی با‌چوخه یکی از ورزش‌هایی است که سابقه دیرینه در تاریخ این مرز و بوم دارد و در جای جای شهرستان چناران نیز به ویژه در روستاها جوانان زیادی به این ورزش مشغول هستند و افتخارات زیادی در این زمینه کسب کرده‌اند.

کشتی با‌چوخه ورزشی پهلوانی که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، افتتاح گود کشتی با‌چوخه شهدای روستای دهنه اخلمد، نور امیدی در دل جوانان روستایی ایجاد کرد تا با انگیزه بیشتری به این ورزش بپردازند و ضمن افتخارآفرینی و کسب عناوین قهرمانی در میادین ورزشی، روحیه پهلوانی نیز در بین آنان تقویت شود.

به همین بهانه با هادی صفری مسئول برگزاری مسابقات کشتی باچوخه روستای دهنه اخلمد به گفت‌وگو نشستیم.

فارس: چه عاملی باعث شد که در دهنه اخلمد گود کشتی بسازید؟

صفری: این روستا دارای جوانان زیادی است که علاقه‌مند به ورزش کشتی و جودو هستند و برای تمرین و انجام مسابقات به چناران می‌آیند؛ یکی از عمده مشکلات آنان رفت و آمد به چناران به ویژه در فصل پاییز و زمستان است.

بنابراین برای اینکه همه جوانان به خصوص نوجوانان و خردسالان نیز بتوانند به تمرینات خود ادامه داده و در مسابقات مختلف شرکت کنند تصمیم گرفتیم که گود کشتی باچوخه شهدای دهنه اخلمد را به همت اهالی روستا راه‌اندازی کنیم.

فارس:‌ چه کشتی‌گیرانی در روستای دهنه اخلمد به این ورزش مشغول هستند؟

صفری: کشتی با‌چوخه سابقه زیادی در این روستا دارد؛ حاج احمد توانا، حاج مجتبی فلکی، محمد مرادی، احمد صادقی و بنده از پیشکسوتان این رشته هستیم و در حال حاضر جوانانی چون امید صفری، علی صادقی، جلیل صادقی، ابوالفضل سیاه‌سر، امیر سیاه‌سر، علی مظفری، سعید کوهکن، یاسر کوهکن، محمد فهیمیان و محمد آقائی به همراه نوجوانانی مانند رحمان شایقی، محمدرضا بینوا و حسین آقائی از چهره‌های درخشان و آینده‌دار روستای دهنه اخلمد هستند که ایجاد گود کشتی در این روستا موجب خواهد شد تا سایر جوانان نیز به این رشته ورزشی بپردازند و استعدادهای نهفته زیادی با شرکت در تمرینات و مسابقات شناخته شوند و در نهایت با حمایت‌های مادی و معنوی مردم و مسئولان برای چناران افتخارآفرینی کنند.

فارس: مسابقات کشتی چه روزهایی برگزار می‌شود؟

صفری: افتتاحیه مسابقات با حضور امام جمعه، رئیس اداره تربیت بدنی، رئیس هیئت کشتی شهرستان، پیشکسوتان کشتی از جمله حاج مسلم ابراهیم‌زاده، هادی نامدار، علی لعل نظام و اجرای زیبای محمود شهران و داوری علی قربانزاده و همچنین علاقه‌مندان به کشتی آغاز می‌شود.

مسابقات کشتی باچوخه هر هفته صبح جمعه با مساعد بودن شرایط آب و هوا برگزار می‌شود.

فارس: تداوم برگزاری مسابقات به چه حمایت‌هایی نیاز دارد؟

صفری: جوانان هر منطقه استعدادهای ورزشی خاص خود را دارند و ساخت اماکن ورزشی مناسب هر مکان، ضمن جلوگیری از موازی‌کاری باعث می‌شود تا علاقه‌مندان به یک رشته خاص در یک مکان مشخص گردهم جمع شوند.

به عنوان مثال جوانان روستای شترپا علاقه زیادی به فوتبال دارند و تاکنون سه دوره مسابقه برگزار کردند و از اکثر روستاها نیز در این رقابت‌ها شرکت داشتند؛ آنها قطعاً برنامه‌هایی هم برای نوروز 93 و سال‌های آینده دارند.

در روستای دهنه اخلمد که علاقه‌مندان زیادی به ورزش کشتی باچوخه دارند، ساخت یک سالن سرپوشیده برای تداوم برگزاری مسابقات در تمام فصل‌ها ضروری است تا در آینده با برگزاری مسابقات استانی و حتی کشوری، ورزشکاران و گردشگران زیادی را به منطقه دعوت کنیم تا از مواهب الهی در شهرستان چناران بهره‌مند شوند و موجبات توسعه، عمران و همچنین اشتغالزایی جوانان را فراهم آورند که این مهم به برنامه‌ریزی، مدیریت و آینده‌نگری مسئولان بستگی دارد.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول