اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهواز در مجلس:

خوزستان با 5 مشکل اساسی آلایندگی مواجه است

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: خوزستان پنج مشکل اصلی از جمله وجود ریزگرد‌ها، شرکت‌های بزرگ همچون فولاد و گروه ملی، سیستم فاضلاب اهواز، میادین نفتی و رودخانه کارون دارد.

خوزستان با 5 مشکل اساسی آلایندگی مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سیدشکرخدا موسوی در نشست شورای کیفی رودخانه کارون که امشب در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان به دلیل جنگ و دیگر مباحث 20 سال از غافله توسعه استان‌های همطراز خود عقب مانده است.

وی بیان کرد: وجود ریزگرد‌ها، شرکت‌های بزرگ همچون فولاد و گروه ملی، سیستم فاضلاب اهواز، میادین نفتی و رودخانه کارون، پنج مشکل استان در راستای مسائل آلایندگی محسوب می‌شوند.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه در خصوص ریزگرد‌ها باید یک تصمیم منطقه‌ای گرفته شود، افزود: 70 درصد ریزگرد‌ها از عراق وارد کشور می‌شوند و تنها ایجاد کمربند سبز و مالچ پاشی کافی نیست.

موسوی اضافه کرد: باید با کشور عراق در این خصوص مذاکراتی انجام شود.

*بیمارستان‌های خوزستان هیچ خدمات ویژه‌ای ارائه نمی‌دهند

وی به وضعیت بیمارستان‌های استان اشاره کرد و متذکر شد: متأسفانه بیمارستان‌های استان مجهز نبوده و هیچ خدمات ویژه‌ای به بیماران ارائه نمی‌دهند؛ این در حالی است که خوزستان در جذب بیمار معین استان‌های دیگر هم است.

نماینده مردم اهواز در مجلس ابراز کرد: انتظار می‌رود که موضوع ریزگرد‌ها و کارون به عنوان معضل ملی برای چندین استان کشور در جلسات دولت مطرح و برای آن چاره‌ای اندیشید.

ایبن مسئول افزود: کارون زمانی عروس رودهای کشور و خاورمیانه بود، اما امروز حال و روز خوبی ندارد و فاضلاب به درون آن سرریز می‌شود طوری که بوی تعفن به هنگام شب اسف‌بار است.

نماینده مردم اهواز در مجلس عنوان کرد: متاسفانه امروز رودخانه کارون و شهر اهواز آلوده‌ترین رودخانه و شهر جهان محسوب می‌شوند و می‌طلبد که مسئولان کشوری همتی بیشتری نشان داده و وضعیت را بهبود دهند.

وی در پایان اذعان کرد: امروز در مناطقی همچون سپیدار و باهنر اهواز که در مجاورت شرکت‌های فولادی قرار دارند اگر لباس سفید خود را روی بند بیاندازیم تا خشک شود به رنگ مشکی تبدیل می‌شود اما با این وجود محیط زیست به این شرکت‌ها مجوز تولید می‌دهد.

انتهای پیام/72015/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول