اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‎وگو با فارس مطرح شد

نزارالقطری و آهنگران میهمانان آیین افتتاحیه اجلاس حسینی در گلستان

دبیر اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی گفت: نزارالقطری و حاج صادق آهنگران در آیین افتتاحیه یازدهمین اجلاس بین‎المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی حضور خواهند یافت.

نزارالقطری و آهنگران میهمانان آیین افتتاحیه اجلاس حسینی در گلستان

ابراهیم طاهری در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: میهمانان داخلی اجلاس پیرغلامان حسینی با حضور محمدحسین صوفی معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از ایستگاه راه‎آهن تهران بدرقه شدند و امشب حرکت خود را به سمت گرگان آغاز کردند.

وی با بیان اینکه میهمانان داخلی این اجلاس سپیده‎دم سه‎شنبه هفتم آبان‎ ماه وارد گلستان می‎شوند، تصریح کرد: این کاروان امروز مورد استقبال مسئولان استانی، روحانیون و اعضای کمیته‎های هشت‎گانه قرار می‎گیرند و میهمانان پس از ورود به گلستان در هتل‎های تعیین شده اسکان پیدا خواهند کرد.

طاهری ادامه داد: استان‎های خراسان شمالی، گیلان، مازندران و سمنان که در نزدیکی گلستان قرار دارند از طریق اتوبوس به این استان عزیمت می‎کنند و مهمانان خارجی نیز با هواپیما وارد گلستان خواهند شد.

دبیر اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی با اشاره به اینکه بعداز ظهر فردا این کاروان در صحن امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان حضور می‎یابند، خاطرنشان کرد: این انتظار از مردم ولایتمدار گلستان است تا مراسم استقبال از کاروان حسینی را باشکوه بیشتری انجام دهند.

طاهری افزود: در صحن امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان حاج محسن طاهری با مداحی گرم و دلنشین خود علاقمندان به اهل‎بیت عصمت و طهارت (ع) را به فیض خواهند رساند.

وی ادامه داد: نماز مغرب و عشاء به امامت آیت‎الله حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان اقامه خواهد شد و پس از آن مداحی‎های متعددی تا ساعت 20 برای مخاطبان تدارک و پیش‎بینی شده است.

آئین افتتاحیه اجلاس با حضور صوفی معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

دبیر اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی خاطرنشان کرد: آیین افتتاحیه یازدهمین اجلاس بین‎المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی چهارشنبه هشتم آبان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی انجام می‎گیرد که با برنامه‎ریزی‎های ستاد استانی شاهد استقبال هیئت‎های مذهبی با نوحه‎خوانی و مرثیه‎سرایی هستیم.

طاهری افزود: مراسم افتتاحیه این اجلاس با حضور و سخنرانی محمدحسین صوفی معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، حسن صادقلو استاندار گلستان، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری نماینده گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی صورت می‎گیرد.

وی با بیان اینکه نمایش آیینی استان در این اجلاس به نمایش درمی‎آید، ابراز داشت: اقوام مختلف گلستان مراسم آیینی خود را به تصویر خواهند کشید.

رونمایی از 56 اثر مستند پیرغلامان حسینی در آیین افتتاحیه اجلاس

دبیر اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی از رونمایی مستند پیرغلامان حسینی در آیین افتتاحیه اجلاس خبر داد و گفت: 56 اثر مستند در این راستا انتخاب شده و به مرحله داوری راه یافته است که از این آثار در مراسم افتتاحیه رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/83001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول