اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور

دوره آموزشی سنگر اجتماعی برگزار می‌شود

برای نخستین‌بار در کشور دوره آموزشی سنگر اجتماعی برگزار می‌شود.

دوره آموزشی سنگر اجتماعی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از مجموعه فرهنگی عاشورائیان، این مجموعه فرهنگی برای نخستین بار در کشور دوره آموزشی تخصصی با عنوان سنگر اجتماعی را ویژه فعالان فرهنگی که سربازان جنگ نرم هستند با حضور 12 نفر از کارشناسان فرهنگی برجسته کشور برگزار می‌کند.

سنگر اجتماعی دوره‌ای است متشکل از افرادی که قرار است افسران جنگ نرم باشند و آمده‌اند تا با مرور چک لیست‌های جنگ نرم و فراگرفتن بایدها و نبایدهای فعالیت فرهنگی در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مشغول به کار شوند.

در سنگر اجتماعی حجت‌الاسلام دکتر زائری به عنوان کارشناس ثابت جلسات در دوازده جلسه در مورد موضوعاتی همچون آینده فعالیت فرهنگی، ابزارهای فرهنگی، خلاقیت و نوآوری بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

این جلسات به جلسات آبی نامگذاری شده و محتوای آن به صورت جزواتی تحت عنوان کتاب آبی پس از برگزاری هر جلسه به اعضای سنگر ارائه خواهد شد.

در بقیه جلسات که آنها نیز با عنوان جلسات قرمز نامگذاری شده، 11 نفر از چهره‌های برجسته فرهنگی کشور به سنگر دعوت می‌شوند تا تجربیات ارزندشان را در اختیار سربازان جنگ نرم قرار دهند. محتوای این جلسات نیز به صورت کتاب قرمز منتشر می‌شود.

حجج اسلام شهاب مرادی، پناهیان، انجوی‌نژاد، وافی، مهدوی ارفع و آقایان حاج امیر خوراکیان، بهزاد بهزادپور، حسین یکتا، حسام‌الدین آشنا، رضا امیرخانی و سید مجتبی حسینی نیز به اصفهان دعوت شدند تا در سنگر عاشوراییان در جلسات قرمز به بیان آنچه مورد نیاز یک سرباز جنگ نرم است، بپردازند.

علاوه بر کتاب‌های آبی و قرمز که مکتوب محتوای جلسات سنگر است جزوات دیگری با عنوان کتاب بنفش نیز در سنگر منتشر می‌شود، کتاب بنفش کتاب کار فرهنگی اعضا است که حاوی مقالات کارشناسان فرهنگی و مکمل بحث‌های طرح شده در سنگر است.

به غیر از حضور کارشناسان و انتشار کتاب و جزوات اتفاقات دیگری هم در سنگر رقم می‌خورد، کمیسیون‌های سنگر که سنگرهای کوچکتر این دوره محسوب می‌شوند با موضوعات مختلف به تولید محتوای علمی در تخصص خود می‌پردازند، هر کمسیون حداکثر متشکل از 20 نفر از اعضا است که در جلسات دوره‌ای پروژه تعریف شدشان را به سرانجام می‌رسانند تا نهایتاً به صورت پایان نامه ارائه دهند.

پخش ویدئوهایی از فعالیت‌های فرهنگی و یا تبلیغاتی موفق در سراسر دنیا، که با توجه به موضوع هر جلسه توسط تیم رسانه‌ای سنگر انتخاب می‌شوند از دیگر ویژگی های این جلسه است.

از موارد دیگر سنگر، تولید و ارائه محصولات فرهنگی با تخفیف ویژه است، همچنین با توجه به این که یکی از مهمترین ابزارهای جنگ نرم کتاب است و خواندن کتاب از ملزومات ضروری هر سرباز جنگ نرم محسوب می‌شود هر ماه یک عنوان کتاب به صورت ویژه با ساخت کلیپ و نمایش آن در سنگر و ارائه در غرفه محصولات فرهنگی معرفی می‌شود که در یکی از جلسات از کتاب «من سیاسی نویس نیستم» نوشته وحید ملتجی رئیس شورای سیاست گذاری عاشوراییان نیز به صورت رسمی رونمایی شد.

پذیرایی سنگر نیز به شیوه ای متفاوت و جدید انجام می‌شوند، میوه، دمنوش‌های گیاهی و فرآورده‌های طبیعی و ارائه اطلاعات فوائد هرکدام در کنار ظروف آن، سبکی جدید برای پذیرایی جلسات به وجود آورده است.

تاکنون 10 جلسه سنگر به صورت شش جلسه آبی با حضور کارشناس ثابت سنگر حجت الاسلام دکتر زائری و سه جلسه قرمز با حضور حجت الاسلام انجوی‌نژاد سرپرست کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز، حاج حسین یکتا مسئول قبلی اردوهای راهیان نور، حجت الاسلام وافی معاون فرهنگی مسجد جمکران و حجت الاسلام مهدوی ارفع از مسئولین قبلی سازمان ملی جوانان، برگزار شده است.

انتهای پیام/2301/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول