اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

کشت آفتابگردان در 27 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از 27 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به زیر کشت آفتابگردان رفته است.

کشت آفتابگردان در 27 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی

سیدعلی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به تولید تخمه آفتابگردان در آذربایجان غربی، اظهار داشت: آفتابگردان در شهرستان‌های خوی، چایپاره، سلماس، ارومیه و شوط به زیر کشت می‌رود.

وی با اشاره به متوسط تولید تخمه آفتابگردان آجیلی در آذربایجان غربی، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 41 هزار تن آفتابگردان در استان برداشت شود.

مختاری به رتبه نخست آذربایجان غربی در تولید و کشت آفتابگردان اشاره کرد و گفت: در سال جاری بیش از 27 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به زیر کشت آفتابگردان رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: به طور میانگین این رقم در حدود 25 هزار هکتار در سال است.

وی شهرستان خوی را در تولید تخمه آفتابگردان آجیلی آذربایجان غربی پیشتاز عنوان کرد و ابراز داشت: محصول تولید شده در این شهرستان علاوه بر سایر استان‌ها به کشورهای خارجی نیز صادر می‌شود.

مختاری به ارقام غالب کشت شده تخمه آفتابگردان آجیلی در آذربایجان غربی اشاره کرد و یادآور شد: قلمی، پسته ای، بادامی، شمشیری، یزیدی، دور سفید از جمله این ارقام هستند.

وی از کشت آفتابگردان روغنی در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری 7 هزار تن آفتابگردان روغنی از مزارع استان برداشت شده است و ارقام غالب کشت شده این محصول رکورد، آرومایروسکی، زاریا، نیمک و هیبرید ایروفلور هستند.

انتهای پیام/61010/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول