اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور خبر داد

اختصاص 66 پایگاه برای استقبال از زائران پیاده امام رضا (ع)

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: 66 پایگاه به منظور استقبال از کاروان‌های زائرین پیاده امام رضا(ع) در 28 صفر پیش‌بینی شده است.

اختصاص 66 پایگاه برای استقبال از زائران پیاده امام رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان حجت‌الاسلام احمد شرفخانی بعد از ظهر امروز در نشست هم اندیشی استقبال از زائرین کاروان‌های پیاده حرم رضوی در 28 صفر در محل امام‌زاده حمزه رضا (ع) روستای زیارت شیروان اظهار کرد: تبعیت فرامین از اهل بیت(ع) مهم‌ترین رمز سعادت جامعه بوده و زندگی بدون نور معرفت قلبی و بصیرت نسبت به ائمه معصومین (ع) معنا و مفهوم ندارد.

وی شناخت دشمنی و دفاع از ولایت را از مهم‌ترین درس‌ها و پیام‌های مهم عاشورا دانست و گفت: محافل دینی  و مذهبی دهه آخر صفر باید پررنگ‌تر برگزار شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور با برشمردن سفر پیاده عاشقان امامت در این ایام افزود: هر چند که توصیف این سفر معنوی سخت است و در قالب کلمات و جملات نمی‌گنجد اما بیان گوشه‌هایی از حال و هوای این سفر ارادت این عاشقان را بیشتر جلوه می‌کند.

وی ادامه داد: از هر مسیری که به کاروان زیارتی پیاده زائران بپیوندی شور و شوق زیارت و عشق به اهل بیت(ع)را به راحتی می‌توان یافت.

به گفته شرفخانی، 66پایگاه استقبال از کاروان‌های زائرین پیاده امام رضا (ع) در 28 صفر توسط مدیران کل و مدیران شهرستان‌های تابعه برنامه ریزی شده که از هم اکنون هدایت و ساماندهی این مراکز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه کاروان‌های پیاده امام رضا (ع) قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: برای تسهیل در حرکت این کاروان‌های پیاده امری ضروری بوده که باید در خدمت زائران بود.

مدیرکل اوقاف خراسان شمالی هم در این نشست از پیش بینی 20 پایگاه برای میزبانی از کاروان‌های پیاده امام رضا در 28 صفر در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی افزود: برنامه ریزی و هماهنگی لازم با دستگاه‌های مرتبط در استان به همین منظور انجام گرفته که امید می‌رود امسال استقبال و میزبانی خوبی را از کاروان‌های پیاده امام هشتم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر 10 هزار زائر در 28 صفر سال گذشته در قالب کاروان پیاده روی از این استان عازم مشهد شدند.

به گزارش فارس، هماهنگی با نیروی انتظامی، هلال احمر، هیئت‌های مذهبی، مساجد، اماکن مذهبی، نانوایان، مراکز بهداشتی درمانی، تهیه محصولات فرهنگی، برگزاری نمایشگاه عکس، پوستر، مستندسازی برنامه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی، خاطره نویسی، عکس، شعر، داستان، کلیپ، مطبوعات و خبر، از مهم‌ترین مصوبات نشست هم اندیشی استقبال از کاروان‌های پیاده امام رضا (ع) و سالروز رحلت حضرت محمد (ص) بود.

مدیران کل، معاونین و مدیران روابط عمومی اوقاف و امور خیریه 6 استان کشور در این نشست هم اندیشی حضور داشتند.

انتهای پیام/63002/‌ش‌30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول