اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

9 و 10 آبان ماه جاری صورت می‌گیرد

برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی پهلوانی ‌‌در خرم‌آباد‌/حضور 43 کشور در مسابقات

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای جهان گفت: 9 و 10 آبان ماه جاری مسابقات جام جهانی کشتی پهلوانی غلام رضا تختی در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی پهلوانی ‌‌در خرم‌آباد‌/حضور 43 کشور در مسابقات

علی دولتشاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد از آمادگی استان لرستان برای میزبانی مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی جهان در خرم‌آباد خبر داد و گفت:‌ دو سال است که به دنبال برگزاری این مسابقات در لرستان هستیم که خوشبختانه امسال نتیجه‌ گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه از 91 کشور جهان برای مسابقات زورخانه‌ای به لرستان دعوت شده است، افزود: تاکنون حضور ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی 36 کشور جهان در این مسابقات قطعی شده است.

دولتشاهی با بیان اینکه در این راستا با احتساب میهمانان ویژه از جمله سفیران لرستان در جریان برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی جهان میزبان 250 نفر است، اظهار کرد: برگزاری مسابقات جهانی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در لرستان می‌تواند در زمینه سرمایه‌گذاری در این استان نقش اساسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این رقابت‌ها کشتی گیران سنگین و فوق سنگین وزن حضور دارند، گفت: این رقابت‌ها نهم و دهم آبان ماه جاری در سالن تختی خرم‌آباد برگزار می‌شود.

مسابقات جام جهانی کشتی پهلوانی غلام رضا تختی روز پنجشنبه (9 آبان) با حضور 36 کشور در استان لرستان برگزار می‌شود.

در نخستین دوره این مسابقات کشتی گیران سنگین‌وزن 90+ کیلوگرم از 36کشور عضو فدراسیون بین‌المللی در استان لرستان با هم مبارزه می‌کنند.

نفرات اول و دوم و دو نفر سوم مشترکا مدال و کمربند پهلوانی دریافت می‌کنند و همچنین به نفر اول 15هزار دلار، نفر دوم 10 هزار و دو نفر سوم 7هزار و 500 دلار جایزه نقدی اهدا می‌شود.

کشتی‌گیران شرکت‌کننده دراین مسابقات صبح روزسه شنبه (7 آبان) وارد تهران می‌شوند و بعدازظهر همان روز وارد استان لرستان (خرم‌آباد) می‌شوند.

وزن کشی قهرمانان بعدازظهر چهارشنبه (8 آبان)انجام و پنجشنبه (9 آبان) مسابقات آغاز می‌شود.

در این دوره ازمسابقات 23 مربی و بیش از 43 ورزشکار و18 میهمان ویژه ازکشورهای بلاروس، روسیه، گرجستان، استونی، دانمارک، لیتوانی، فرانسه، فیلیپین، اکراین، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، مالزی، چین تایپه، نپال، کره جنوبی، تانزانیا، مجارستان، زیمباوه، قزاقستان،ترکیه، آذربایجان، کانادا، هند، لهستان، کنیا،لاتویا، انگلیس، اسلواکی، قرقیزستان حضور دارند.

تیم ملی کشتی پهلوانی ایران متشکل از احمد میرزاپور (خراسان جنوبی)، سیدرضا موسوی کانی (مازندران)، سعید ابراهیمی (همدان)، اشکان مردانی (لرستان)، نفرمنتخب استان لرستان به عنوان میزبان مسابقات و امین مردانی (لرستان) هستند.

انتهای پیام/2304/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول