اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میاندرود:

میاندرود نیازمند اقدامات موثر در کاهش خسارت سیل است

فرماندار میاندرود با اشاره به اینکه اقدام موثر در زمینه سیل میاندرود انجام نشده است، گفت: این شهرستان نیازمند اقدامات موثر در زمینه کاهش خسارت سیل است.

میاندرود نیازمند اقدامات موثر در کاهش خسارت سیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، ذات‌الله زارعی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به ضرورت توجه کافی مسئولان به مقوله پدافند غیرعامل این مساله را همان مصون‌سازی از داخل عنوان کرد.

فرماندار شهرستان میاندرود اظهار داشت: پدافند غیرعامل سبب کاهش خسارات، جلوگیری از افزایش هزینه‌ها و افزایش ضریب امنیت در جامعه است.

وی با اشاره به وقوع حوادث سیل در مناطق جنوبی این شهرستان اذعان داشت: یکی از دلایل وقوع سیل در میاندرود انجام نگرفتن اقدام خاص در این زمینه طی سال‌های گذشته بوده است و الگوی کشت نامناسب در حال حاضر باید تغییر کند.

زارعی افزود: اگر بتوانیم از طریق کاشت درختان و ایجاد باغ الگوی کشت در این مناطق را تغییر دهیم از میزان خسارات سیل در میاندرود کم می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: زمین‌های زراعی بالاست مناطق سیل‌خیز همه ساله برای شیب زمین شخم و شیار می‌شود و این مساله در زمان بارندگی سبب وقوع سیل و حرکت گل و لای ناشی از همان خاک‌های شیار شده می‌شود.

وی لایروبی نکردن به موقع کانال‌ها و آزاد نبودن بستر رودخانه‌ها را از دیگر عوامل وقوع سیل در میاندرود اعلام کرد و افزود: نباید منتظر وقوع اتفاق باشیم تا اقدامی انجام شود.

انتهای پیام/86021/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول