اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مدرسه غیرانتفاعی رشت

جشنواره آش‌های سنتی گیلان برگزار شد

چهارمین جشنواره سفره آش‌های سنتی گیلان در مدرسه راهنمایی غیردولتی دخترانه مهر رشت برگزار شد.

جشنواره آش‌های سنتی گیلان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، چهارمین جشنواره سفره آش‌های سنتی گیلان ظهر امروز در مدرسه راهنمایی غیردولتی دخترانه مهر رشت برگزار شد.

مسئول برگزاری چهارمین جشنواره سفره آش‌های ‌سنتی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: این جشنواره برای چهارمین سال متوالی و به منظور آشنا شدن دانش‌آموزان با فرهنگ غنی پخت غذا و آش در گیلان زمین برگزار شده است.

مریم زاهدی خمیرانی با اشاره به اینکه گرایش کودکان و نوجوانان به خوردن غذاهای فرنگی بیشتر است، تصریح کرد: گیلان زمین از سبد غذایی بسیار متنوع و لذیذی برخوردار است اما به دلیل پخت آسان غذاهای فرنگی و تبلیغات پیرامون آنها بخش گسترده‌ای از غذاهای سنتی استان شامل انواع آش در حال فراموشی است.

وی درباره آش‌های پخت شده در جشنواره مذکور تصریح کرد: آش دوغ، آش قلیه، آش ترش و آش رشته از جمله آش‌های تهیه شده در جشنواره سفره آش گیلان است.

این مسئول گفت: از سال 83 به صورت جدی برگزاری جشنواره غذا در استان را دنبال کردیم و همه ساله با مشارکت سازمان میراث فرهنگی در اردیبهشت‌ماه و همزمان با هفته معلم جشنواره استانی غذا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت اولیای دانش‌آموزان در چنین جشنواره‌هایی اضافه کرد: در این جشنواره که با مشارکت اولیای دانش‌آموزان برگزار شد آش‌های مختلف مربوط به غربی‌ترین منطقه تا شرقی‌ترین منطقه استان پخت و تهیه شده است.

به گفته زاهدی‌خمیرانی، اجرای موسیقی سنتی زنده توسط دانش‌آموزان با پوشش‌های محلی گیلان از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

دبیر اجرایی برگزاری جشنواره غذا در گیلان تصریح کرد: با توجه به استقبال دانش‌آموزان از برگزاری چنین جشنواره‌هایی در تلاش هستیم تا امسال با اختصاص یک روز به نام «بازار محلی» آثار و صنایع ‌دستی تولید شده توسط دانش‌آموزان را به نمایش بگذاریم.                               

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری سازمان آموزش و پرورش شاهد برگزاری هر چه بیشتر جشنواره‌های بومی ‌محلی در استان باشیم تا از طریق آن بتوانیم فرهنگ غنی گیلان زمین را به نسل آینده انتقال دهیم.

انتهای پیام/2300/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول