اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد

جزئیات جلسه نمایندگان خراسان رضوی با رئیس جمهور

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیات جلسه مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با رئیس جمهور گفت: نخستین مقصد سفر استانی رئیس جمهور، خراسان رضوی است.

جزئیات جلسه نمایندگان خراسان رضوی با رئیس جمهور

نصرالله پژمانفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی با رئیس جمهور داشتیم و تمامی مسائل مهم و ضروری استان در قالب یک نامه که توسط 18 نماینده استان امضا شده بود به رئیس جمهور تحویل داده شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: در این نامه طرح‌های نیمه تمام و طرح‌هایی که ضرورت ساخت آن وجود دارد برای رئیس جمهور شرح داده شده است.

** خراسان رضوی از نظر اعتبارات سی و یکمین استان کشور است

وی با اشاره به اینکه رشد اعتبارات استان، موضوع اساسی بود که با رئیس جمهور مطرح شد، افزود: اصلاح اعتبارات استان برای سال بعد ضروری است زیرا با توجه به اینکه استان هشت درصد از جمعیت و مساحت کشور را در خود جای داده، تنها 6 درصد اعتبارات را دریافت می‌کند و به این ترتیب از لحاظ سرانه دریافت اعتبارات استان سی و یکم کشور است که این برای استانی که پایتخت معنوی کشور در آن واقع است، بسیار دردناک است.

پژمانفر اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال یک عقب ماندگی در همه برنامه‌‌های کشور وجود دارد لذا باید یک عدالت واقعی در کشور نسبت به اعتبارات استان در نظر گرفته شود.

** کمبود آب در استان از حد بحران نیز گذشته است

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع دومی که در این جلسه مطرح و توجه جدی به آن شد، بحران آب در استان بود چراکه کمبود آب در استان از حد بحران نیز گذشته و نگرانی‌های زیادی برای نمایندگان ایجاد کرده که این موضوع به رئیس جمهور انتقال داده شد.

وی اضافه کرد: حجت‌الاسلام روحانی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: یک کارگروه ویژه برای بحران آب با ریاست رئیس جمهور در کشور تشکیل شده است.

** اولین مقصد سفر استانی رئیس جمهور خراسان رضوی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بنابر گفته روحانی، اولین سفر استانی هیئت دولت به خراسان رضوی و شهر مشهد است و نقطه آغازین دور جدید سفرهای استانی از شهر مشهد خواهد بود.

پژمانفر با بیان اینکه در مورد شهر مشهد نیز مذاکرات بسیار خوبی انجام شد، افزود: ما در مورد مشهد موضوعاتی چون حمل و نقل، آب شرب، حریم مشهد و بافت‌های فرسوده و بحث زیارت را مطرح کردیم و قرار بر این شد یک جلسه اختصاصی با حضور نمایندگان مشهد و رئیس جمهور برگزار شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور به موضوع مشهد توجه ویژه‌ای داشت و بیان داشت که مشهد باید یک تراز ویژه‌ و مناسبی در کشور داشته باشد و مشکل آب نیز یک بحران کشوری است که در پی حل آن هستیم.

این نماینده مشهد در پایان گفت: با توجه به شرایط سختی که در بودجه و اعتبارات سال جاری کشور وجود دارد امیدوارم در سال آینده استان ما مورد غفلت قرار نگیرد و اعتبار مناسبی نسبت به سرانه استان که قانونی نیز هست به خراسان رضوی تعلق گیرد.

انتهای پیام/2202/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول