اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کرزی عازم لندن شد

«حامد کرزی» رئیس‌جمهور افغانستان ظهر امروز در رأس یک هیئت عالی‌رتبه، عازم لندن شد.

کرزی عازم لندن شد

به گزارش فارس به نقل از «اطلاعیه دفتر ریاست جمهوری افغانستان»، حامد کرزی در رأس یک هیئت عالی‌رتبه دولتی ظهر امروز عازم لندن شد.

کرزی در جریان این سفر علاوه بر شرکت در مجمع اقتصادی جهان اسلام و نشست سه‌جانبه سران افغانستان، پاکستان و انگلیس، در دانشگاه «آکسفورد» نیز سخنرانی خواهد کرد و از آکادمی نظامی «سنت هرست» بازدید می‌کند.

همچنین رئیس جمهور افغانستان در جریان این سفر پنج روزه با «دیوید کامرون» نخست وزیر، «فیلیپ هاموند» وزیر دفاع، «جاستین گرنینگ» وزیر توسعه بین‌المللی و سایر مقامات عالی رتبه این کشور دیدار کرده و در مورد روابط و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

همراهان کرزی در این نشست، «رنگین دادفر اسپنتا» مشاور امنیت ملی، «عمر زاخیلوال» وزیر دارایی، «یحیی معروفی» مشاور رئیس جمهور در امور روابط بین‌المللی، «صلاح الدین ربانی» رئیس شورای عالی صلح و «ارشاد احمدی» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، همراهی می‌کنند.

پیش از این ایمل فیضی سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در مورد اهداف سفر کرزی به لندن اظهار داشت: رئیس‌جمهور افغانستان در نشست سه‌جانبه لندن، از «نوازشریف» نخست‌وزیر پاکستان درباره سرنوشت ملابرادر توضیح می‌خواهد.

وی افزود: محور اصلی گفت‌وگوها در این نشست روند صلح افغانستان خواهد بود که به یقین موضوع ملابرادر و یا ایجاد فرصتی که شورای عالی صلح افغانستان بتواند با وی دیدار کند نیز از موارد مورد مذاکره است.

دهمین نشست سه‌جانبه افغانستان، پاکستان و انگلیس در حالی در لندن برگزار می‌شود که دولت‌های افغانستان و پاکستان در آخرین نشست خود در بهمن‌ماه سال گذشته در لندن، در مورد توافق دوجانبه برای صلح تأکید کرده بودند.

گفته می‌شود که در این نشست علاوه بر روند صلح، کرزی از رهبر پاکستان تقاضا خواهد کرد که در جریان انتخابات آینده، برای جلوگیری از حملات طالبان تلاش کند.

در همین حال، شماری از کارشناسان، برگزاری این گونه نشست‌ها را سمبلیک و غیر مؤثر دانسته و آن را مانور پاکستان برای برجسته کردن نقش خود در روند صلح افغانستان می‌دانند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول