اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان تأکید کرد

تهیه سند توسعه شهرستان میامی

استاندار سمنان بر تهیه سند توسعه شهرستان میامی برای حرکت با برنامه جهت حل مسائل و مشکلات این منطقه تأکید کرد.

تهیه سند توسعه شهرستان میامی

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، جلسه شورای اداری شهرستان میامی با حضور استاندار سمنان، امام جمعه، فرماندار سمنان و مدیران استان سمنان و محلی اعضای شورای شهرستان در محل فرمانداری میامی برگزار شد.

در این جلسه امام جمعه میامی انتخاب استاندار سمنان را بر اساس مصلحت و تدبیر برشمرد و افزود: در استان سمنان فردی را انتخاب کرده‎اند که با مسائل و مشکلات آشناست و سال‎ها دارای تجربه کاری و مدیریتی در نقاط مختلف کشور بوده و کوله باری از تجربه را داراست.

حجت‎الاسلام سیدمرتضی موسوی همچنین به مسائل مختلف میامی از قبیل مسئله بیمارستان، استقرار ادارات، گازدارشدن روستاها، رفع محرومیت در نقاط این شهرستان و ایجاد ورودی مناسب به شهر میامی به عنوان مسائل و مشکلات مختلف تأکید کرد.

احمد قاضی، فرماندار شهرستان میامی، نماینده شورای شهر میامی، نماینده شورای بخش کالپوش و نماینده شورای بخش مرکزی مسائل و مشکلات مختلف شهرستان را ارائه کردند.

در ادامه استاندار سمنان رفع نیازها و حاجات مردم را از نعمت‎های خداوندی برشمرد و افزود: مراجعه مردم و تلاش برای رفع مشکلات آن‎ها یک توفیق الهی است که باید شاکر خداوند منان باشیم.

محمد وکیلی همچنین بر حل مسائل و مشکلات مختلف چون گازرسانی به روستاها، رفع مشکلات راه‎های روستایی تأکید کرد.

وی  گفت: شهرستان میامی با داشتن خدمت طولانی و حضور مردمی فهیم و اصیل، تاریخی و شخصیت‎های نام‎دار و بزرگ باید از لحاظ فرهنگی و توسعه‎ای مورد توجه قرار گیرد.

استاندار سمنان افزود: وجود و حضور امام جمعه‎ای دانشمند که در علوم قضایی تدریس می‎کند، نماینده‎ای دل‎سوز، علاقه‎مند، پیگیر و مؤثر در سطح ملی و استانی از نعمت‎های دیگر این شهرستان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وکیلی همچنین بر تهیه سند توسعه شهرستان برای اجرای برنامه‎ها بر اساس برنامه‎ریزی و اهداف مشخص تأکید کرد.

استاندار سمنان با اشاره به منابع مالی محدود بر اولویت‎بندی و تعیین شاخص‎هایی جهت رشد و توسعه استان سمنان در شهرستان میامی تأکید کرد.

وی گفت: شهرستان میامی یک منطقه کشاورزی است و 90 درصد روستایی هستند و باید درآمد روستایی و امکانات لازم را برای روستاها فراهم کنیم و ایجاد تجمع روستاها هم از برنامه‎هایی است که می‎تواند از اتلاف منابع و اعتبارات جلوگیری کند.

وی همچنین ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‎بندی را از عوامل مهم ایجاد اشتغال در این منطقه برشمرد و ایجاد تعاونی‎های روستایی را برای استفاده بهینه از منابع بسیار ارزشمند توصیف کرد.

تهیه طرح تفصیلی و جامع برای شهرها، استفاده بهینه از مسیر تهران- مشهد و حضور زائران در این منطقه که یک فرصت استثنایی برای میامی ایجاد کرده، اطلاع‎رسانی توانمندی‎ها و پتانسیل شهرستان از طریق صدا و سیما، توجه به ورودی شهر، تهیه سند توسعه و آمایش سرزمین، حل مشکلات سد کالپوش، توجه به نخبگان و حل مشکلات درمانی و پزشکی، تهیه طرح هادی روستایی، توسعه شرکت‎های صنعتی برای ایجاد اشتغال از دیگر نکاتی بود که استاندار سمنان در این جلسه به آن‎ها تأکید داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: منابع داخلی به علت محدودیت‎ها و تحریم‎ها کم شده است و در این عرصه مسائل و مشکلات باید با نگاه عدالت و به صورت صادقانه پیگیری شود.

او افزود: مقام معظم رهبری به ریاست جمهوری روحانی اعتماد کردند و اختیار تام داده تا در جهت حل مسائل و مشکلات در عرصه سیاست خارجی وارد شوند و با گفتمان جدید بر اساس عزت و اقتدار مذاکرات را به پیش ببرند تا گشایشی در کارها ایجاد شود و امیدواریم با سیاست‎های مدبرانه دولت تدبیر و امید در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مشکلات اقتصادی مردم برطرف شود.

انتهای پیام/2249/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول