اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

۵ میلیون امضا برای ریاست جمهوری السیسی بدون انتخابات/ کشته شدن نیروهای پلیس در دقهلیه

یک جریان مصری که خواستار رئیس جمهور شدن وزیر دفاع مصر بدون انتخابات ریاست جمهوری است اعلام کرده که تنها در یکی از تجمع‌هایشان ۳۰۰ هزار امضا برای ریاست جمهوری السیسی جمع‌آوری کرده‌اند.

۵ میلیون امضا برای ریاست جمهوری السیسی بدون انتخابات/ کشته شدن نیروهای پلیس در دقهلیه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط» «عبدالعزیز عبدالله» موسس جریان «می‌خواهیم السیسی رئیس جمهور شود» اعلام کرد: «تا کنون 5 ملیون امضاء برای ریاست‌جمهوری السیسی بدون برگزاری انتخابات جمع‌آوری شده است»

سخنان «عبدالعزیز عبدالله» در مورد ریاست جمهوری بدون انتخابات السیسی در حالی است که وی پیش از این در تاریخ 6اکتبر 2013 هدف جریان را راضی کردن «عبدالفتاح‌السیسی» جهت کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بود.

در تاریخ 19 آگوست 2013 بود که گروهی هم به نام "کمل جمیلک" –به معنی لطفت را تکمیل کن-  اعلام موجودیت کرد و وظیفه خویش را جمع آوری امضاء برای به قدرت رساندن عبدالفتاح السیسی، عنوان داشت، این گروه که مدعی بود عبدالفتاح السیسی با کودتای نظامی علیه محمدمرسی رئیس جمهور پیشین مصر لطف بزرگی به مردم کرده است بار دیگر از وی می‌خواست تا با اعلام کاندیداتوری لطف خود را در قبال مردم مصر تکمیل کند.

در راستای این حرکت‌های شکل گرفته، «احمدشفیق» نخست‌وزیر زمان حسنی‌مبارک و کاندیدای سابق ریاست جمهوری نیز از عبدالفتاح السیسی حمایت کرده و گفته است که اگر السیسی نامزد انتخابات شود وی دیگر قصد کاندیداتوری نخواهد داشت.

اما در سوی دیگر، مخالفین ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی، در همه طیف‌ها وجود داشته و در برابر پیشنهاد ریاست‌جمهوری وی اعلام موضع کرده‌اند. «حمدبن‌صباحی» از شخصیت های لیبرال و عضو پر نفوذ «جبهه نجات ملی»  در سخنانی در مقر حزب «الوفد» گفته است: «ما دیگر نمی‌توانیم اجازه دهیم دوباره یک نظامی پا به کاخ ریاست جمهوری بگذارد».

بحث ریاست‌جمهوری عبدالفتاح السیسی در حالی بیان می‌شود که این روزها خیابان‌های قاهره هنوز در تب‌و‌تاب درگیری بین طرفدارن محمدمرسی و نیروهای نظامی است. اعتراضات این روزهای دانشجویان نیز باعث شکل گیری موج جدیدی شده است. دانشجویان خواستار آزادی اساتید و همکلاسان بازداشت شده خود هستند.

از سوی دیگر منابع پلیس مصر اعلام کردند در پی تیراندازی افراد مسلح به سوی نیروهای پلیس در نزدیکی یک ایست بازرسی در نزدیک دانشگاه «منصوره» در استان دقهلیه 3 نیروی پلیس کشته‌ شده‌اند.

حالت فوق العاده برای مدت نامشخصی ادامه دارد و بسیاری از رهبران اخوان المسلمین دستگیر و روانه زندان شده‌اند و جریانی که پس از ده‌ها سال اعتراض و کار حزبی، قصد به قدرت رسیدن را داشت، دوباره توسط نظامیان از صحنه سیاسی کنار زده شده و مصر به تدریج به زمان حسنی مبارک بازمی‌گردد. موضوعی که  موجب خوشحالی «عاموس گلعاد» رئیس دایره سیاسی و امنیتی وزارت جنگ رژیم‌صهیونیستی شده است، آن‌جا که در برابر کنفرانس بین‌المللی انجمن مبارزه با تروریسم در هرتزلیا گفت: «جماعت اخوان‌المسلمین از ایدئولوژی تعهد به نابود کردن اسرائیل دست برنداشته و السیسی فردی است که در مقابل این جماعت ایستاده است.»

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول