اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با اشاره به جاسوسی‌های گسترده آمریکا

نماینده آمریکایی: جاسوسی‌ها به نفع آمریکا، فرانسه و متحدان اروپایی است

یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا ضمن دفاع از جاسوسی‌های کشورش از اروپایی‌ها به طور خاص درباره فرانسوی‌ها گفت که اگر آنها می‌دانستند چه کمکی به آنها شده، جشن می‌گرفتند.

نماینده آمریکایی: جاسوسی‌ها به نفع آمریکا، فرانسه و متحدان اروپایی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه»، «مایک راجرز» رئیس کمیسیون دائمی سرویس امنیتی در مجلس نمایندگان، به صراحت گفت: «اگر فرانسوی‌ها واقعا می‌دانستند که ما چه خدمتی به آنها کرده‌ایم، شامپاینی باز می‌کردند (و جشن می‌گرفتند.)»

وی در گفت‌وگویی با شبکه خبری CNN گفت که این اقدامات به نفع ایالات متحده، فرانسه و متحدان اروپایی است.

راجرز حتی پا را فراتر گذاشته و مدعی شده که گسترش فاشیسم در نیمه اول قرن بیستم در اروپا تا حدی به این دلیل بود که در آن زمان ایالات متحده عملیات وسیع جاسوسی را پیگیری نمی‌کرد.

وی با اعلام این موضوع که گاهی وقت‌ها دوستان ما با دشمنان ما رابطه دارند گفت: «ما در آن زمان گفتیم که به هیچ اقدام غیراصولی دست نمی‌زنیم و نتیجه این رویکرد رشد فاشیسم و کمونیسم و امپریالیسم بود. ما نتوانستیم رشد این جریان‌‌ها را پیش‌بینی کنیم که به قیمت جان میلیون‌ها انسان تمام شد.»

در ادامه افشاگری‌های اسنودن، به تازگی روزنامه فرانسوی «لوموند» و هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل» در مطالبی از جاسوسی‌های گسترده از شهروندان فرانسوی و تلفن‌همراه «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان پرده برداشتند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول