اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهار:

ماندگاری در روستاها مستلزم ایجاد اشتغال پایدار است

فرماندار بهار گفت: اگر بخواهیم ماندگاری را در روستاها ایجاد کنیم، باید به دنبال اشتغال پایدار باشیم.

ماندگاری در روستاها مستلزم ایجاد اشتغال پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، نصرت‌الله گلکارزاده صبح امروز در کمیته هماهنگی و ساماندهی سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال پایدار در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر 20 هزار نفر اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار وظیفه همگانی است و اگر بخواهیم ماندگاری را در روستاها ایجاد کنیم، باید به دنبال اشتغال پایدار باشیم.

وی گفت: با اشتغال پایدار در روستاها علاوه بر عمران و آبادانی از مهاجرت نیز جلوگیری می‌شود و بسیاری از معضلات حل خواهد شد.

فرماندار بهار تشکیل کمیته‌های تخصصی را اولویت شروع کارها و شناخت ظرفیت‌ها برشمرد و گفت: منابع مالی، سهمیه بانک‌ها و مبالغ برای معرفی به بانک‌های عامل باید مشخص شود.

در ادامه مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان بهار با بیان وضعیت اشتغال در این نهاد در سطح شهرستان، عملکرد مناسب این نهاد را علت واگذاری این اشتغال‌ها به کمیته امداد برشمرد.

عیسی شهبازی افزود: اشتغال تحقق یافته کمیته امداد در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده و ادامه این روند مشروط به وجود اعتبارات مکفی و همکاری بانک‌های عامل است.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال کمیته امداد این شهرستان 430 نفر بوده به تکمیل صد در صدی این تعهد اشاره کرد.

مدیر کمیته امداد بهار گفت: در طرح کمیته هماهنگی و ساماندهی سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال پایدار در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر مواردی همچون وجود اطلاعات مکفی از روستاها و شهرها، توانمندی روستاها، ایجاد مجتمع‌های اقتصادی در این مناطق و پایلوت قرار دادن سه روستا در این شهرستان به عنوان آغاز به کار این طرح لازم است.

انتهای پیام/89028/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول