اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

واکنش آیت‌الله ممدوحی به مقاله روزنامه بهار

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کاری با این کار نادرستی که این روزنامه انجام داده، ندارم و اصلا در این زمینه ضرورتی ندارد وارد باطل موهوم شویم.

واکنش آیت‌الله ممدوحی به مقاله روزنامه بهار

آیت‌الله حسن ممدوحی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مقاله‌ای در زمینه تفسیر به رأی کردن واقعه غدیر در روزنامه بهار اظهار کرد: 54 کتاب فقهی در دین اسلام وجود دارد که پس از مشاهده آنها مشخص می‌شود که شاکله ساختار احکام دین حکومت است.

وی خاطرنشان کرد: بدون حکومت جنگ با کشورهای دیگر ممکن نیست و بدون حکومت امکان ندارد انسان از ظالم حق مظلوم را بگیرد و بدون حکومت تعزیرات امکان ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: کاری با حرف نادرست این شخص در مقاله ندارم ولی با اثبات حق خود به خود باطل نابود است.

وی با بیان اینکه شاکله نظام فقهی و دینی ما نظام حکومتی است گفت: پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر امیر مومنان علی(ع) را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد ولی سپس آنها خلافت را گرفتند.

ممدوحی عنوان داشت: در تاریخ نقل شده که حکومت یکی پس از دیگری برای 12 معصوم است و حتی خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس اسم خود را خلیفه گذاشته بودند و خلیفه به معنای جانشین است. چند صد سال بنی‌امیه و بنی‌عباس به عنوان خلیفه رسول‌الله حکومت کردند کسی که این حرف را زده دین، سواد، عقل و فهم ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: کسی که یک ذره وارد حرکت تاریخ اسلام شود برای او ثابت می‌شود که نظام اسلام نظام حکومتی است کافی است بفهمیم که نظام دینی ما نظام حکومتی است ولی آنها غلبه کردند و خلافت را از آن خود کردند.ما معتقدیم که خلافت درست است ولی برای آنها نیست و آن را از امام علی(ع) غصب کردند.

ممدوحی عنوان داشت: اصلا کاری با این کار نادرستی که این روزنامه انجام داده، ندارم و اصلا در این زمینه ضرورتی ندارد وارد باطل موهوم شویم.

انتهای پیام/78003/خ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول