اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز صورت می‌گیرد

چاپ و توزیع 100 هزار جلد کتاب آمادگی در برابر زلزله

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز گفت: 100 هزار پرسش‌نامه و کتاب‌های آمادگی در برابر زلزله برای چاپ آماده شده است.

چاپ و توزیع 100 هزار جلد کتاب آمادگی در برابر زلزله

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز، محمد فرخ زاده اظهار داشت: براساس اعلام نظر کارشناسان زمین‌شناسی و مراکز معتبر، شیراز بر روی چند گسل زلزله قرار گرفته که این موضوع هر لحظه جان شهروندان شیرازی را تهدید می‌کند.

وی افزود: بر اثر احساس مسئولیت شهرداری شیراز و پس از تشکیل شورای راهبردی مدیریت بحران مجموعه شهرداری، تصمیم گرفتیم آموزش فراگیر آمادگی در برابر زلزله را در مناطق دارای بافت فرسوده را آغاز کنیم.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه این طرح به صورت پایلوت و با همکاری شهرداران مناطق، یاوران شورا، هلال احمر و ... در مناطق 6، 7 و 8 برای ساکنان این مناطق با هزینه‌ای بالغ بر 2 میلیارد ریال به اجرا در می‌آید، گفت: در صورت همکاری شهروندان، بیش از 300 هزار نفر در مرحله نخست، در زمینه پیشگیری در مقابل زلزله به صورت غیرحضوری و یا در صورت تمایل آنها به شکل حضوری آموزش می‌بینند.

فرخ زاده خاطرنشان کرد: همکاری اراده پست در توزیع کتابچه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی گسترده آن توسط صدا و سیمای این استان، می‌تواند راهگشای اجرای این امر خطیر در راستای ارتقای سلامت شهروندان شیرازی باشد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شورای آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه مدیریت بحران استانداری و مسئولیت آن بر عهده صدا و سیما است، گفت: در همین راستا چند مکاتبه با استانداری فارس و مدیریت بحران انجام داده و در مورد اجرای طرح ضروری آموزش شهروندان شیرازی طلب استعانت کردیم که تاکنون توفیق مدنظر در هماهنگی بین دستگاه‌ها برای اجرای طرح حاصل نشده است.

فرخ زاده با تاکید بر اینکه آموزش فراگیر، ضامن کاهش خسارات جانی و مالی و تبعات و آسیب‌های اجتماعی گسترده حین و بعد از حادثه است، ابراز داشت: این آموزش‌ها، نتایج بسیار موثری در مباحث اجتماعی، فرهنگی و عمرانی و به ویژه در زمینه استحکام‌بخشی به بناها را در پی دارد که این موضوع به تنهایی و با یک اقدام داوطلبانه توسط شهرداری قابل انجام نیست و نیاز به اهتمام سایر دستگاه‌ها است.

وی افزود: مشارکت صدا و سیما، هلال احمر، اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی، اداره پست، سازمان‌های مردم‌نهاد، بسیج و سایر ادارات دولتی و ... باعث موفقیت در اجرای این طرح می‌شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینکه پرسشنامه و کتاب‌های آمادگی در برابر زلزله به تعداد 100 هزار جلد در حال چاپ و بستر آموزشی در فرهنگ‌سراها آماده شده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا هماهنگی‌های لازم با مدیریت بحران و مجموعه‌های درون شهرداری انجام گرفته و آمادگی کامل در این مورد به وجود آمده اما برای اجرای طرح نیاز به مساعدت و همکاری سایر دستگاه‌ها است.

فرخ‌زاده با بیان اینکه خطر خبر نمی‌کند و باید در اسرع وقت با آموزش فراگیر، اقدامات پیشگیرانه انجام داد، گفت: وظیفه ذاتی و اعتبارات ملی توسط دستگاه حاکمیتی ابزاری برای حفظ جان شهروندان شهر شیراز است.

وی افزود: به این فکر کنیم که خدای ناکرده روزی نرسد که حادثه‌ای رخ دهد و آن روز مجبور شویم چند برابر هزینه کنیم.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول