اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه سمنان

همایش روز ملی آمار و برنامه‎ریزی برگزار شد

هم‎زمان با «روز ملی آمار و برنامه‎ریزی» همایش گرامیداشت این روز در دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه سمنان برگزار شد.

همایش روز ملی آمار و برنامه‎ریزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، محمدرضا صافی رئیس دانشکده ریاضی و پردیس علوم پایه در این مراسم، از پاشا به دلیل حضورشان در دانشگاه سمنان قدردانی کرد و گفت: حضور پاشا در جمع دانشجویان و اساتید موجب دل‎گرمی و افتخار آنان است.

کریمی مدیر گروه آمار هم نام‎گذاری این روز را نشان‎دهنده اهمیت آمار و برنامه‎ریزی در مدیریت کلان جامعه و تصمیم‎گیری‎ها دانست.

استاد دانشگاه تربیت معلم تهران که میهمان ویژه این مراسم بود در خصوص برنامه‎ریزی کلان مطالبی بیان کرد و گفت: اساسی‎ترین رکن مدیریت، برنامه‎ریزی است و آمار و اطلاعات یا داده‎های آماری پایه اصلی و اساسی این برنامه‎ریزی هستند.

عین‎الله پاشا وجود یک نظام آماری مطلوب را از ملزومات امروز جامعه دانست و گفت: دست‎یابی به اطلاعات آماری صحیح و استفاده از آن‎ها در برنامه‎ریزی پایه اساسی مدیریت علمی است.

استاد دانشگاه تربیت معلم تهران، آمار و اطلاعات، برنامه‎ریزی و مدیریت را سه رکن اساسی توسعه عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه بدون برنامه‎ریزی و برنامه‎ریزی بدون آمار و اطلاعات صحیح قابل تحقق نیست و این سه لازم و ملزوم یکدیگرند.

استاد دانشگاه تربیت معلم تهران این مهم را وقتی قابل تحقق دانست که نگاه دولت‎مردان، تصمیم‎سازان و تصمیم‎گیران جامعه نگاهی علمی و مبتنی بر جامع نگری به علم آمار باشد.

این پژوهشگر علم آمار اضافه کرد: تجسم اینکه آمار و اطلاعات یک سری اعداد و ارقام بی‎شماری هستند که تنها برای پر کردن صفحات یا توجیه تصمیمات غیرعلمی و غیرکارشناسانه گردآوری شده‎اند تجسم غلطی است که متأسفانه در نگاه بخشی از مدیران ما به شدت مشهود است.

گفتنی است؛ این مراسم شامل پرسش و پاسخ علمی از میهمان ویژه، صندلی داغ با حضور روزبه استادیار گروه آمار، معرفی دانشجویان برتر سال‎های اول تا چهارم و تقدیر از آنان همچنین برگزاری مسابقه‎ای علمی شامل سئوالاتی از دروس آماری و اهدای جوایز به برندگان این مسابقه حضوری بود.

این همایش به همت گروه آمار و با همکاری انجمن علمی آمار و پژوهش‎سرای دانشجویی دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/2249/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول