اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دفتر مجله بین‎المللی انتقال حرارت و جرم در دانشگاه سمنان افتتاح شد

هم‎زمان با چهلمین سال تأسیس دانشگاه سمنان نگین خردورزی خطه کویر، دفتر مجله بین‎المللی Journal of Heat and Mass Teransfer Research در این دانشگاه افتتاح شد.

دفتر مجله بین‎المللی انتقال حرارت و جرم در دانشگاه سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، مدیر مسئول این مجله بین‎المللی با اعلام این خبر گفت: این مجله از ششم خرداد ماه امسال مجوز نشر خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ کرده و به صورت فصل‎نامه و به زبان انگلیسی در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان منتشر می‎شود.

محمدصادق ولی‎پور به چشم‎انداز این مجله بین‎المللی اشاره کرد و افزود: این مجله سعی خواهد کرد که یکی از نشریات معتبر در زمینه انتقال حرارت و جرم در ایران، دنیای اسلام و جهان باشد که در پایگاه‎های معتبر اسنادی نظیر ISI ،ISC  نمایه خواهد شد.

ولی‎پور با بیان اینکه سردبیری این مجله بر عهده سیف‎الله سعدالدین از دانشیاران دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان است، افزود: اساتید برجسته‎ای از رشته‎های مهندسی مکانیک، مواد و متالورژی و مهندسی شیمی از دانشگاه‎های سمنان، کلارکسون آمریکا، کمبریج، صنعتی‎ شریف، صنعتی شاهرود، سیستان و بلوچستان و فردوسی مشهد اعضای هیئت تحریریه این مجله بین‎المللی را تشکیل می‎دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون مقالات متعددی از اقصی نقاط ایران برای چاپ در این مجله ارسال شده و به زودی شماره نخست آن چاپ خواهد شد، افزود: مجله بین‎المللی انگلیسی زبان Journal of Heat and Mass Teransfer Research با هدف ایجاد فضای تبادل اطلاعات و نتایج تحقیقات بین مهندسان مکانیک، شیمی، هوافضا و مهندسی هسته‎ای و در راستای گسترش و ارتقای جایگاه مباحث انتقال حرارت و جرم و همچنین ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و طرح مسائل و مشکلات صنعت منتشر می‎شود.

به گفته ولی‎پور انتشار مقالات علمی با کاربردهای صنعتی در سطح کشور و شناساندن فعالیت‎های علمی پژوهشگران ایرانی در مجامع بین‎المللی از دیگر اهداف این مجله علمی است.

این مجله آمادگی انتشار مقالات دانشمندان، محققان و اساتید بزرگ‎وار از صنعت و دانشگاه را دارد که ارسال مقالات به صورت برخط و از طریق وب سایت http://jhmtr.journals.semnan.ac.ir امکان‎پذیر است.

ارکان این مجله سعی می‌کنند روند ارسال، داوری و پذیرش مقالات را در کوتاه‎ترین زمان ممکن به انجام برسانند.

دانشگاه سمنان هم‎اکنون دارای سه مجله بین‎المللی است.

انتهای پیام/2249/س/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول