دفتر مجله بین‎المللی انتقال حرارت و جرم در دانشگاه سمنان افتتاح شد

هم‎زمان با چهلمین سال تأسیس دانشگاه سمنان نگین خردورزی خطه کویر، دفتر مجله بین‎المللی Journal of Heat and Mass Teransfer Research در این دانشگاه افتتاح شد.

دفتر مجله بین‎المللی انتقال حرارت و جرم در دانشگاه سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، مدیر مسئول این مجله بین‎المللی با اعلام این خبر گفت: این مجله از ششم خرداد ماه امسال مجوز نشر خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ کرده و به صورت فصل‎نامه و به زبان انگلیسی در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان منتشر می‎شود.

محمدصادق ولی‎پور به چشم‎انداز این مجله بین‎المللی اشاره کرد و افزود: این مجله سعی خواهد کرد که یکی از نشریات معتبر در زمینه انتقال حرارت و جرم در ایران، دنیای اسلام و جهان باشد که در پایگاه‎های معتبر اسنادی نظیر ISI ،ISC  نمایه خواهد شد.

ولی‎پور با بیان اینکه سردبیری این مجله بر عهده سیف‎الله سعدالدین از دانشیاران دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان است، افزود: اساتید برجسته‎ای از رشته‎های مهندسی مکانیک، مواد و متالورژی و مهندسی شیمی از دانشگاه‎های سمنان، کلارکسون آمریکا، کمبریج، صنعتی‎ شریف، صنعتی شاهرود، سیستان و بلوچستان و فردوسی مشهد اعضای هیئت تحریریه این مجله بین‎المللی را تشکیل می‎دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون مقالات متعددی از اقصی نقاط ایران برای چاپ در این مجله ارسال شده و به زودی شماره نخست آن چاپ خواهد شد، افزود: مجله بین‎المللی انگلیسی زبان Journal of Heat and Mass Teransfer Research با هدف ایجاد فضای تبادل اطلاعات و نتایج تحقیقات بین مهندسان مکانیک، شیمی، هوافضا و مهندسی هسته‎ای و در راستای گسترش و ارتقای جایگاه مباحث انتقال حرارت و جرم و همچنین ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و طرح مسائل و مشکلات صنعت منتشر می‎شود.

به گفته ولی‎پور انتشار مقالات علمی با کاربردهای صنعتی در سطح کشور و شناساندن فعالیت‎های علمی پژوهشگران ایرانی در مجامع بین‎المللی از دیگر اهداف این مجله علمی است.

این مجله آمادگی انتشار مقالات دانشمندان، محققان و اساتید بزرگ‎وار از صنعت و دانشگاه را دارد که ارسال مقالات به صورت برخط و از طریق وب سایت http://jhmtr.journals.semnan.ac.ir امکان‎پذیر است.

ارکان این مجله سعی می‌کنند روند ارسال، داوری و پذیرش مقالات را در کوتاه‎ترین زمان ممکن به انجام برسانند.

دانشگاه سمنان هم‎اکنون دارای سه مجله بین‎المللی است.

انتهای پیام/2249/س/د1000