اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

80 درصد اعتبارات درمانی کشور صرف 4 بیماری می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: 80 درصد از اعتبارات درمانی کشور برای درمان بیماری‌هایی چون فشار خون، دیابت، قلبی عروقی، کلیوی و عوارض ناشی از آنها هزینه می‌شود.

80 درصد اعتبارات درمانی کشور صرف 4 بیماری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری شامگاه یکشنبه در چهارمین جلسه تخصصی کارگروه بانوان استان زنجان با اشاره به وابستگی سلامت خانواده به سلامت بانوان از جمله مادران اظهار داشت: برای تحقق این مهم باید به ابعاد مختلف سلامت توجه کرد.

وی آموزش را مهم‌ترین و سریع‌ترین راه نیل به سلامت دانست و افزود: تحقق سلامت جامعه به ویژه بانوان نیازمند توجه به آیتم‌های مورد نیاز این حوزه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به افزایش عمر متوسط مردم به ویژه بانوان در ایران اشاره و تصریح کرد: امید به زندگی هم در ایران افزایش یافته است.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان زنجان بر تاثیرپذیری بانوان از مشکلات مختلف تاکید کرد و گفت: معلولیت و برخی بیماری‌های مزمن کیفیت زندگی بانوان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سروری جایگاه اجتماعی، حقوق بارداری، تحرک فیزیکی، بلوغ، مسائل تغذیه، ازدواج، سقط جنین، سرطان و برخی دیگر از فاکتورها را از مسائل مربوط به بانوان اعلام کرد که باید به آنها توجه شود.

وی با بیان اینکه 80 درصد از مردم جامعه به ویژه بانوانی که 30 سال از عمر خود را رد می‌کنند از بیماری‌های خاصی چون فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و کلیه رنج می‌برند، اضافه کرد: 80 درصد از اعتبارات درمانی کشور هم برای درمان این بیماری‌ها و عوارض ناشی از آنها هزینه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: اگر سبک زندگی، تغدیه و تحرک مردم در زندگی افراد تغییر کند می‌توان از بروز 60 درصد از مشکلات پیشگیری کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه جلسه به اقدامات انجام شده در سطح استان برای افزایش ایمنی بانوان از ابعاد مختلف از جمله مادران اشاره و تصریح کرد: همه اقدامات انجام شده در این حوزه برای افزایش سلامت روحی و جسمی است.

سروری به موافقت انجام شده برای احداث بیمارستان تخصصی بانوان با نام پرستو اشاره کرد و گفت: کلینیک سلامت جنسی هم در زنجان راه‌اندازی شده است که در نوع خود قابل توجه است.

وی اعطای مجوز برای احداث کلینیک بیماری‌های پستان را از دیگر اقدامات انجام شده در چند وقت اخیر اعلام کرد.

انتهای پیام/73004/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول