اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / نایب رئیس مجلس:

تکریم خانواده و حفظ‌ آرمان‌های شهدا مهمترین وظیفه مردم و مسئولان است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تکریم خانواده و حفظ‌ آرمان‌های شهدا مهمترین وظیفه مردم و مسئولان است.

تکریم خانواده و حفظ‌ آرمان‌های شهدا مهمترین وظیفه مردم و مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، حجت‌الاسلام سیدمحمد ابوترابی‌فرد شامگاه یکشنبه در مراسم سوم و هفتم پدر شهیدان نژادفلاح که در مسجد جامع روستای خور در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حفظ‌ آرمان‌های شهدا و انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس از مهمترین وظایف مردم و مسئولان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مردم ولایتمدار و انقلابی ایران اسلامی با حرکت در مسیر خط ولایت و پیروی از دستورات مقام معظم رهبری و با حفظ وحدت، سربلندی و افتخارات بسیاری را برای کشور کسب کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس با پیروی از ولایت با حضور در جبهه‌ها به مبارزه با دشمن پرداختند، افزود: رزمندگان و شهدا به عنوان الگوهایی بزرگ برای نسل امروز محسوب می‌شوند.

ابوترابی در ادامه سخنان خود ضمن تجلیل از رشادت‌ها و صبوری پدر شهیدان نژادفلاح تأکید کرد: تربیت فرزندانی شجاع، ولایتمدار، صالح و ایثارگر از مهمترین خصوصیات بارز اخلاقی عباسعلی نژادفلاح بود.

وی حاج عباسعلی نژادفلاح را به عنوان نگین استان البرز نام برد و خاطرنشان کرد: پدر و مادر شهیدان نژاد فلاح اسوه صبر و استقامت هستند که آنان نیز الگوهایی بسیار بزرگ برای خانواده‌ها به شمار می‌آیند.

ابوترابی با اشاره به اینکه ساده‌زیستی و ولایتمداری نیز از مهمترین خصوصیات اخلاقی مرحوم نژادفلاح بود، گفت: امروز ما هر چه در توان داریم باید برای تکریم خانواده شهدا به کارگیریم و ضمن سر زدن به این خانواده‌ها یاد و خاطره فرزندانشان را زنده نگه داریم.

در ادامه این مراسم استاندار البرز نیز طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس والدین شهدا را از مهمترین الگوهای صبر و استقامت عنوان کرد و گفت: حاج عباسعلی نژادفلاح چهار فرزند خود را در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب تقدیم کرد.

سیدطاهر طاهری بیان داشت: هر چند که از دوران هشت سال دفاع مقدس سال‌ها می‌گذرد اما نباید یاد و خاطره این عزیزان به فراموشی سپرده شود بلکه باید نام و یاد آنان برای همیشه تاریخ زنده نگه داشته شود.

وی با تأکید بر اینکه یاد مرحوم حاج عباسعلی و فرزندان شهیدش همواره در حافظه مردم ایران به یادگار خواهد ماند، افزود: شهدا و پدران و مادران آنان چراغ راه هدایت نسل امروز هستند که اقتدار، استقلال و آزادی امروز ما مدیون خون شهدا و استقامت و صبوری پدران و مادران شهدا است.

در ادامه این مراسم همچنین محمدحسین نژادفلاح فرزند مرحوم حاج عباسعلی و برادر چهار شهید نیز طی سخنانی ضمن بیان خاطرات از پدرش اظهار کرد: یکی از نکات بسیار جالب توجه پدرم به جای آوردن سجده شکر هنگام شهادت چهار فرزندش بود.

در ادامه این مراسم مردم و مسئولان با نثار فاتحه‌ای یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و پدران و مادران این شهدا را گرامی داشتند.

انتهای پیام/2302/غ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول