اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد

دست‌های پشت‌پرده در یادداشت اهانت‌آمیز روزنامه بهار/ ضرورت واکنش دولت علیه نفی ولایت ائمه(ع)

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: به احتمال قوی دست‌های پشت‌ پرده داخلی و خارجی در یادداشت اهانت‌آمیز روزنامه بهار علیه واقعه غدیر وجود دارد.

دست‌های پشت‌پرده در یادداشت اهانت‌آمیز روزنامه بهار/ ضرورت واکنش دولت علیه نفی ولایت ائمه(ع)

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: نویسنده یادداشت اهانت‌آمیز روزنامه بهار که یک روز پیش از عید سعید غدیر به تحریف واقعه غدیر پرداخته بود شخصی است که در اصفهان به سر می‌برد و افکاری شبیه به وهابیت دارد.

وی افزود: گرچه این نویسنده در ظاهر شیعه است ولی در باطن فکر و اندیشه وهابی دارد.

این مسئول با بیان اینکه یادداشت امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟ مطالعه شده است، تصریح کرد: در این یادداشت، نویسنده همه آیاتی که به اتفاق شیعه و سنی دلالت بر امر ولایت دارد و مربوط به حادثه غدیر است را انکار کرده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نویسنده بیان کرده که با اکمال دین، اسلام تمام و خاموش شده است و اینکه پیامبر اسلام (ص) ولایت را اعلام کرده، منظور ولایت نبوده بلکه منظور خاموشی دین اسلام بوده است.

 

حسینی اضافه کرد: نویسنده یادداشت با اشاره به آیه «یا ایها الرسول بلغ...» گفته که «بلغ» با مسئله ولایت فاصله دارد و ارتباطی به مسئله امامت ندارد.

وی بیان کرد: نویسنده در یادداشت خود با استدلال به آیه «وشاورهم شوری بینهم...» ذکر کرده که ولایت انتصابی نیست و از طریق انتخابات و انتخاب مردم باید باشد.

نویسنده تمام عقیده شیعه را رد کرده است

حسینی با بیان اینکه در واقع نویسنده یادداشت، تمام عقیده و اساس شیعه را رد کرده است، اذعان داشت: روزنامه بهار ادعای شیعه بودن می‌کند و به قول خودش شیعه است ولی قصدش زدن ریشه ولایت است ولی چون نمی‌تواند اصل ولایت فقیه را انکار کند، انتصابی بودن ولایت امام علی(ع) را پیش کشیده است.

 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افرادی با چنین تفکرات منحرف، امثال سروش‌ها هستند که آرام آرام می‌خواهند افکار باطل و کج‌اندیش خود را در جامعه ترویج دهند.

حسینی افزود: اگر چنین موضوعاتی در دانشگاه‌ها مطرح شود می‌توان اقدامی کرد ولی اگر در جامعه عمومی مطرح شود اقدام سخت خواهد بود و به ضرر جامعه خواهد بود به ویژه اینکه از سوی روزنامه کثیرالانتشار هم باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: ما نگران وجود روزنامه‌هایی همچون شرق، هم‌میهن، بهار و دیگر روزنامه‌ها در جامعه هستیم که قرار است فعالیت کنند و یا در حال فعالیت هستند چراکه تعدادی از آنها سابقه درخشانی ندارند و فعالیتشان در واقع خاطرات ناگوار سال 77 و 78 که اقدام به انتشار مطالب انحرافی و باطل علیه مبانی اسلام و تشیع می‌کردند را تداعی می‌کند.

نامه نمایندگان مجلس به مراجع عظام

این نماینده مجلس افزود: قریب به اتفاق نمایندگان و روحانیون مجلس یادداشت مذکور را مطالعه و محکوم کرده‌اند و به مراجع عظام نامه مکتوب نوشته‌اند که فردا از سوی آیت‌الله آشتیانی به مراجع عظام تقدیم می‌شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بر واکنش و عکس‌العمل لازم از سوی دولت یازدهم تاکید کرد و اظهار داشت: اگر از سوی دولت واکنشی صورت نگیرد، چنین افراد منحرفی احساس امنیت می‌کنند و فکر می‌کنند که دولت موافق آنان است و آزاد هستند و به راحتی می‌توانند افکار و اندیشه‌های باطلشان را در جامعه گسترش دهند.

حسینی بر برخورد قاطعانه و جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نویسنده و عوامل یادداشت روزنامه بهار تاکید کرد و افزود: اگر این امر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور مطبوعاتی این وزارت‌خانه صورت نگیرد افراد منحرف خیال می‌کنند که میدان برای آنان باز است و چون در جامعه به آنان میدان داده شده هر کاری که دلشان بخواهد انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: قوه قضائیه با توجه به جایگاهی که دارد، باید واکنش نشان دهد و موضع‌گیری کند که البته این مسئله تحقق می‌یابد.

این مسئول تصریح کرد: جالب این است که روزنامه بهار خودش، خودش را متوقف کرده است و فعلا از سوی دادگاهی محکوم نشده است که این امر به این معنا است که جو آرام شود و دوباره فعالیت خود را از سر گیرند و به فعالیت وقیحانه‌شان ادامه دهند.

حسینی متذکر شد: اگر در خصوص این موضوع به وجود آمده، کوتاهی شود و علیه مبانی مذهب، دین و تشیع افراد آزادانه فعالیت و عمل کنند به طور قطع در آینده خسارات عظیمی به دین، نظام و انقلاب اسلامی وارد می‌شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: به احتمال قوی دست‌های پشت‌پرده داخلی و خارجی در یادداشت اهانت‌آمیز روزنامه بهار علیه واقعه غدیر وجود دارد به ویژه در این زمینه که وهابیت هزینه و سرمایه‌گذاری کرده است، نمی‌توان شک کرد.

انتهای پیام/77006/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول