اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه برنامه ریزی اقشار اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی:

فعالیت‌های فرهنگی نیازمند حضور زنان متعهد است

رئیس گروه برنامه ریزی اقشار اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: یکی از وظایف جمعیت بانوان فرهیخته، شناسایی، جذب و به کارگیری زنان متعهد در فعالیت‌های فرهنگی و بهره‌مندی جامعه از تاثیرگذاری مثبت آنهاست.

فعالیت‌های فرهنگی نیازمند حضور زنان متعهد است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، فرزانه سادات نیکوبرش، ظهر امروز در نشست جمعیت بانوان فرهیخته عرصه فرهنگ دینی استان یزد اظهار داشت: جمعیت زنان فرهیخته دو سال است که در استان یزد شکل گرفته و این جمعیت وظایف و مسئولیت‌های بسیار مهمی را بر عهده دارند.

وی افزود: وضعیت موجود در جامعه گرچه مشکلاتی را برای بانوان ایجاد کرده اما نمی‌توان نقش آنها را نیز در امنیت بخشی به جامعه نادیده گرفت.

نیکوبرش بیان کرد: زن با نوع نگاه تربیتی که در جامعه دارد، می‌تواند سبب ایجاد امنیت در جامعه از یک سو و شکوفایی استعدادها از سوی دیگر شود.

رئیس گروه برنامه ریزی اقشار اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به نقش زن در جامعه اظهار داشت: نگاه در ساختن جامعه نباید فقط شهری باشد بلکه روستاها نیز نیازمند توجه هستند و کارهای فرهنگی که اغلب توسط بانوان در روستاها اجرا شده، تاثیرگذاری بسیاری داشته است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر حضور زنان در عرصه فرهنگی تاکید داشته‌اند، بیان کرد: ایشان بر استفاده از توان زنان متعهد در عرصه فرهنگی تاکید کرده‌اند.

نیکوبرش عنوان کرد: بر این اساس، یکی از وظایف جمعیت بانوان فرهیخته، شناسایی، جذب و به کارگیری زنان متعهد در فعالیت‌های فرهنگی و بهره‌مندی جامعه از تاثیرگذاری مثبت آنهاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حفظ کرامت زنان در جامعه و در فعالیت‌های اجتماعی اظهار داشت: اگر به کرامت زن ارج نهاده نشود، زن به ابزار تبدیل می‌شود.

نیکوبرش تاکید کرد: یکی از وظایف مهمی مه جمعیت بانوان فرهیخته بر عهده دارند، بازگرداندن هویت اسلامی به زنان است که اگر این امر توسط این جمعیت محقق شود، بیشترین خدمت به زنان و جامعه اسلامی شده است.

رئیس گروه برنامه ریزی اقشار اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه زنان توانایی‌های خاصی دارند و باید با شاخص‌های توانایی خود فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد، گفتمان حقیقی اسلام نسبت به زنان مطرح می‌شود.

وی استفاده از زنان نخبه در تمام عرصه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی و ... را ضروری دانست و افزود: باید اجتماعی بزرگ از این زنان تشکیل دهیم و از توانمندی‌های آنها در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم.

انتهای پیام/2464/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول