اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم خبر داد

70 درصد تولید کفش‌های ماشینی کشور در استان قم

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: 70 درصد کفش‌های تولیدی کشور در استان قم تولید می‌شود.

70 درصد تولید کفش‌های ماشینی کشور در استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، روح‌الله ابراهیمی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در خصوص سومین همایش خوشه کفش و دمپایی در استان قم برگزار شد، بخش خوشه‌ای صنعت کفش و دمپایی استان قم را مهم خواند و اظهار داشت: خوشه کسب و کار کفش و دمپایی در سال 85 شناسایی و در فروردین 89 آغاز به کار کرد.

وی ضمن اشاره به فعالیت 230 واحد صنعتی تولیدکننده کفش و دمپایی در استان قم افزود: سه هزار نفر به صورت مستقیم و 20 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این واحدها به فعالیت می‌پردازند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به اینکه 70 درصد تولید کفش‌های ماشینی کشور در استان قم صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در کشور 200 میلیون جفت کفش تولید می‌شود که از این تعداد 130 میلیون جفت کفش ماشینی است و 90 میلیون جفت از این کفش‌ها در استان قم تولید می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان، آذربایجان و آسیای میانه دریافت‌کننده کفش‌های تولیدی استان قم هستند.

وی به میزان صادرات این خوشه اشاره و بیان کرد: طبق آمار گمرک استان قم در سال 89، ارزش صادرات کفش ماشینی در استان قم 45 میلیون دلار بوده است که این رقم در سال 90 به 46 میلیون دلار رسیده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم ضمن اشاره به اینکه تولیدات این خوشه انواع چکمه، دمپایی و صندل است، خاطرنشان کرد: از سال 87 تا 90 نخستین کالای صادراتی استان کفش بوده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم ثبت نخستین کنسرسیوم صادراتی کفش کشور با نام پیشگامان کفش منتخب را از مهم‌ترین دستاوردهای این خوشه در استان دانست و بیان کرد: با وجود این کنسرسیوم خوشه‌های کوچک نیز توان رقابت پیدا کرده و می‌توانند محصولاتشان را به دیگر کشورها صادر کنند، در واقع این کنسرسیوم نقطه عطفی برای فعالیت خوشه کفش در استان قم به حساب می‌آید.

ابراهیمی یادآور شد: مطالعه سبک برند «پیکما» نخستین برند کفش کشور، نیز از دیگر دستاوردهای خوشه کفش و دمپایی استان قم است.

وی چاپ کتاب، برگزاری سمینار و آموزش در این زمینه را از دیگر فعالیت‌های خوشه کفش و دمپایی در استان قم دانست و افزود: با این کار افرادی که در این موضوع دخیل هستند با این مفاهیم آشنا می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم از برگزاری همایشی در 9 آبان ماه در سالن همایش مجتمع وتوس خبر داد و گفت: رونمایی از کتاب کارآفرینان برتر صنعت کفش قم و همچنین مطالعه بازارهای آفریقا و آسیای میانه به عنوان دو بازار پرمصرف ایرانی از جمله برنامه‌های این همایش است.

ابراهیمی در ادامه افزود: در سال جاری خوشه کفش و دمپایی استان قم به عنوان خوشه برتر کشور در روز صنعت و معدن انتخاب شد.

انتهای پیام/78008/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول