اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان:

برنامه‌‌های ویژه هفته بسیج در اصفهان تشریح شد

فرمانده بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با تشریح جزئیات برنامه‌های هفته بسیج در اصفهان، گفت: امسال هفته بسیج به نام شهید «احمدرضا عباسی» و شهیده «سیده طاهره هاشمی» به عنوان شهدای شاخص معرفی می‌شوند.

برنامه‌‌های ویژه هفته بسیج در اصفهان تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس اصفهان، محمد ادیب ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت هفته بسیج با اشاره به اینکه روز هشتم آبان‌ماه مصادف با شهادت محمدحسین فهمیده بوده و مجلس شورای اسلامی نیز این روز را به عنوان روز بسیج دانش‌آموزی در نظر گرفته است، اظهار کرد: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شده و هفته بسیج دانش‌آموزی یادآور حماسه‌های دلاورمردان کوچکی است که با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند.

وی افزود: موج‌آفرینی فرهنگی در محیط‌های آموزشی و آموزشگاه‌های سطح استان، معرفی شهدای شاخص و معرفی توانمند‌سازی‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی  در عرصه‌های مختلف ملی، فرهنگی، سازندگی و اجتماعی یک امر ضروری است.

* بسیج دانش‌آموزی بزرگترین تشکل آموزش و پرورش است

فرمانده بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه بسیج دانش‌آموزی به عنوان بزرگترین تشکل آموزش و پرورش است، تصریح کرد: دانش‌آموزان از سوم ابتدایی تا پیش‌دانشگاهی می‌توانند عضو بسیج دانش‌آموزی شوند.

ادیب با بیان اینکه بیشتر مدارس استان دارای واحد مقاومت بسیج است، ادامه داد: سه هزار و 600 واحد مقاومت در سطح استان اصفهان فعال است و انتقال فرهنگ بسیج به دانش‌آموزان و ایجاد روحیه انقلابی و ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی یکی از رسالت‌های بسیج دانش‌آموزی محسوب می‌شود.

وی، شهدا را بهترین الگو برای دانش‌آموزان انقلابی دانست و تأکید کرد: دانش‌آموزان در بستر تعلیم و تربیت در جایگاهی هستند که قدم‌های علمی را درمی‌نوردند و آینده کشور ما را تضمین می‌کنند.

* دانش‌آموز بسیجی «حماسه‌ساز امروز، آینده‌ساز فردا» شعار هفته بسیج دانش‌آموزی است

فرمانده بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان به شعار هفته بسیج دانش‌آموزی با عنوان «دانش‌آموز بسیجی حماسه‌ساز امروز، آینده‌ساز فردا» اشاره و اضافه کرد: 35 عنوان برنامه بسیج دانش‌آموزی در روز سه‌شنبه هفتم آبان‌ماه در نظر گرفته شده است.

*‌ برنامه‌های هفته بسیج در اصفهان اعلام شد

ادیب به اعلام برنامه‌های ویژه هفته بسیج اشاره کرد و اذعان داشت: در روز نخست هفته بسیج دانش‌آموزی دیدار با نمایندگان ولی فقیه، ائمه جمعه و اعزام دانش‌آموزان به راهیان‌نور از مسیر «درچه» و «سمیرم» صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روز دوم این هفته با عنوان دانش‌آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی نام‌گذاری شده است، عنوان کرد: برگزاری همایش دانش‌آموختگان طرح ولایت سال 92، دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای دانش‌آموز و فرهنگی و نیز اعزام دانش‌آموزان به راهیان‌نور از خمینی‌شهر از برنامه‌های اجرایی به مناسبت روز دوم این هفته است.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان، روز سوم هفته بسیج دانش‌آموزی را روز جشنواره رژه حماسی و نشست دانش‌آموزان عضو حلقه‌های صالحین به یادبود 36 هزار دانش‌آموز شهید دانست و ادامه داد: اجرای صبحگاه سراسری ایثار و شجاعت در مدارس توسط واحد‌های امیدان، پویندگان و پیشگامان و همچنین اعزام دانش‌آموزان به راهیان‌نور از خمینی‌شهر از برنامه‌های اجرایی در این روز است.

ادیب با تأکید بر اینکه دانش‌آموز بسیجی، انتظار و عدالت‌خواهی به عنوان شعار روز چهارم این هفته است، تصریح کرد: کوهپیمایی ویژه پویندگان به همراه خانواده و شرکت سازمان‌یافته دانش‌آموزان بسیجی در میعاد‌گاه‌های نماز جمعه در چهارمین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی صورت می‌گیرد.

* اعزام سفیران هدایت به مدارس در هفته بسیج

وی همچنین پنجمین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی را با عنوان «دانش‌آموز بسیجی، خلاقیت و نوآوری» دانست و اضافه کرد: در این روز اعزام سفیران هدایت به مدارس ابتدایی شهر اصفهان، اعزام دانش‌آموزان به راهیان‌نور از «خمینی‌شهر» و «چادگان» و نیز هم‌اندیشی نخبگان علمی، هنری و ورزشی با استانداران و فرمانداران و تجلیل از آنها انجام می‌شود.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه «دانش‌آموز بسیجی، اخلاق و پایداری» به عنوان شعار روز ششم از هفته بسیج است، ابراز کرد: تشکیل حلقه مربیان صالحین حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی توسط استاد‌یاران سازمان، همایش سرمربیان آمادگی دفاعی مدارس، تشکیل حلقه‌های صالحین مدارس، اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور از شهرضا، تجدید بیعت دانش‌آموزان اردوهای راهیان‌نور با شهدا و آرمان‌های انقلاب در مشهدالشهدای شلمچه و اختتامیه جشنواره افسران جنگ نرم از برنامه‌های ویژه این روز است.

ادیب با اشاره به اینکه روز هفتم از هفته بسیج دانش‌آموزی با عنوان «دانش‌آموز بسیجی، مقاومت و استکبارستیزی حماسه حضور و روز استکبارستیزی» نامگذاری شده است، اضافه کرد: مسابقه نقاشی امیدان با موضوع «مرگ بر آمریکا» در مسیر راهپیمایی روز 13 آبان انجام و در این روز اعزام دانش‌آموزان به راهیان‌نور از شهرضا و شاهین‌شهر انجام می‌شود.

*‌ مسابقه وبلاگ‌نویسی با 500 وبلاگ متشکل از افسران جنگ نرم

وی همچنین از به‌روز‌رسانی وبلاگ‌های واحدهای مقاومت با مشارکت 500 وبلاگ در راستای تربیت افسران جنگ نرم خبر داد و گفت: اعزام دانش‌آموزان مرکز استان به گلستان شهدا و شرکت در برنامه‌های فرهنگسرای پایداری، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری مسابقه انشا‌نویسی با موضوع «نقش دانش‌آموزان در اقتصاد مقاومتی» و افتتاح واحد‌های مقاومت جدید ویژه امیدان از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

*‌ اعزام 3 هزار دانش‌آموز پسر به راهیان‌نور در هفته بسیج

فرمانده بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان اظهار کرد: در این هفته حدود سه‌هزار دانش‌آموز از 6 شهرستان توسط 48 اتوبوس به اردوی راهیان‌نور اعزام می‌شوند که در ابتدا دانش‌آموزان پسر و سپس دانش‌آموزان دختر از اواخر آذرماه به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

ادیب، شهیدان شاخص امسال را شهید «احمدرضا عباسی از استان مرکزی و سیده طاهره هاشمی از آمل» عنوان کرد و بیان داشت: همچنین فیلم سینمایی بزرگ مردان کوچک برای این هفته آماده شده است که در سینماهای کشور اکران می‌شود.

وی به پنج هزار و 500 شهید دانش‌آموز اصفهانی اشاره کرد و افزود: اصفهان در این زمینه نیز رتبه نخست را در کشور توانسته کسب کند.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در پایان با بیان اینکه سازمان بسیج دانش‌آموزی آماده هرگونه ایده فیلم‌سازی و  فیلم کوتاه در راستای شهدای بسیجی دانش‌آموز است، تصریح کرد: البته بنیاد شهید، آموزش و پرورش، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکل‌های مردم نهاد و کانون‌های نویسندگان باید بخشی از کار را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام/63012/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول