اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی خبر داد

برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی در صدر جرایم رایانه‌ای خراسان رضوی

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی مهم‌ترین جرایم رایانه‌ای در این استان را برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی عنوان کرد.

برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی در صدر جرایم رایانه‌ای خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن عرفانی ظهر امروز در نشست خبری در محل پلیس فتا از دستگیری فردی که اقدام به ایجاد وبلاگی برای شرط‌بندی فوتبال کرده بود خبر داد و افزود: برابر ابلاغ دستورالعمل اجرایی در زمینه مقابله با شرط‌بندی آنلاین فوتبال، پیگیری یک فقره وبلاگ اینترنتی که در بررسی اولیه در حوزه استحفاظی این استان بوده در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ماموران پس از هماهنگی لازم با بازپرس دادسرا آدرس شخص ایجاد کننده وبلاگ را شناسایی و با شگردهای خاص پلیسی از وی دعوت کردند که نهایتاً متهم با رؤیت مدارک علمی و مستندات مربوط به ایجاد وبلاگ و فعالیت در آن سایت به عنوان کاربر اعتراف کرد و حتی از قربانی‌ شدن خود در این شرط‌بندی نیز سخن به میان آورد.

عرفانی اضافه کرد: پرونده پس از هماهنگی به عمل آمده با بازپرس استان و دادستانی برای ادامه مراحل به همراه متهم تحویل پلیس اطلاعات و امنیت شد تا مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی از عموم مردم خواست از عضویت در چنین سایت‌هایی که صرفاً به دنبال به دست آوردن منافع مالی برای خود هستند، خودداری کنند.

وی در ادامه از دستگیری کلاهبرداری که به بهانه خرید ابزار صنعتی حساب مغازه‌دار را خالی کرده بود، خبر داد.

عرفانی تصریح کرد: یکی از فروشندگان مشهدی با طرح شکایتی در یکی از مراجع انتظامی اظهار کرد که فردی با وی تماس گرفته و تقاضای خرید کرده و گفته است که چون در مشهد نیست، اگر امکان دارد فروشنده به نزدیک‌ترین خودپرداز مراجعه کرده تا وی به صورت کارت به کارت فاکتور را پرداخت کند.

به گفته عرفانی، فروشنده نیز با توجه به اصرار فراوان خریدار به خودپرداز نزدیک محل کسب خود مراجعه و عملیاتی که فرد خریدار عنوان می‌کرد را انجام داد و بلافاصله پرینت موجودی حساب خود را گرفت اما متوجه شد بیش از 2 میلیون تومان از حساب وی برداشت شده است؛ بنابراین موضوع را به پلیس اطلاع داد.

وی گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده متهم شناسایی و هویت او مشخص شد، متهم که خود را مسئول و نماینده خرید شرکتی بزرگ معرفی کرده بود پس از دستگیری به سه فقره کلاهبرداری دیگر جمعاً به مبلغ 35 میلیون ریال اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی ادامه داد: متهم با اغفال شاکیان و کشاندن افراد به پای خودپرداز به دلایل مختلف از جمله برنده شدن سفر کربلا، پرداخت سود سهام عدالت و پیدا کردن مسکوکات با ارزش از افراد کلاهبرداری کرده است.

عرفانی هرگونه پرداخت و کشاندن افراد به خودپردازها از این طریق را کلاهبرداری خواند و یادآور شد: مردم مراقب نیرنگ این‌گونه افراد باشند.

وی مهم‌ترین جرایم رایانه‌ای در استان را برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی دانست که با ارسال پیامک‌های جایزه‌دار برای مردم و اغفال و تطمیع آنان شماره‌ حساب و رمز را اخذ و حسابشان را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی به افزایش جرایم رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش جرایم رایانه‌ای، پلیس فتا برای مبارزه با جرایم رایانه‌ای از حدود دو سال و نیم قبل در استان‌ها شروع به کار کرده و در طول هفته ناجا، پلیس فتای شهرستان‌های قوچان، سبزوار، تربت حیدریه و تربت جام افتتاح شده و همچنین در شهرستان‌های همجوار آن‌ها شروع به کار کرده است؛ پلیس فتای شهرستان‌های دیگر استان نیز به زودی تشکیل خواهد شد.

وی افزود: شهروندان باید هنگام فروش سیم‌کارت‌های خود برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در انتقال سند فروش دقت لازم را داشته باشند.

عرفانی تصریح کرد: ضریب امنیتی پلیس فتا در سال جاری نسبت به سال گذشته بسیار پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به اینکه 75 درصد جرایم در فضای مجازی کشف می‌شوند، خاطرنشان کرد: 80 درصد جرایم در فضای مجازی سرقت و کلاهبرداری و 20 درصد باقی‌مانده مربوط به بقیه موارد است.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول