اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تظاهرات در مصر علیه تصویب قانون مبارزه با تروریسم/قانونی برای سرکوب مخالفان و احیای دیکتاتوری+فیلم

جوانان مصری با برگزاری تظاهرات در قاهره طرح دولت موقت مصر برای تصویب قانونی تحت عنوان «مبارزه با تروریسم» برای ایجاد محدودیت در فعالیت سیاسی مخالفان را محکوم کردند.

تظاهرات در مصر علیه تصویب قانون مبارزه با تروریسم/قانونی برای سرکوب مخالفان و احیای دیکتاتوری+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری الجزیره، صدها معترض مصری با هماهنگی گروه‌های انقلابی در اعتراض به تصویب قانون جدید توسط دولت موقت این کشور درباره برگزاری اعتراضات خیابانی، در قاهره دست به تظاهرات زدند.

دولت موقت این قانون را طرح «مبارزه با تروریسم» نامیده و معترضان که اغلب اعضای گروه‌های جوانان انقلابی هستند با سر دادن شعارهایی علیه دولت و  تاکید دارند که اجرای این طرح به معنی بازگشت دیکتاتوری به مصر به بهانه مقابله با اخوان است.

الجزیره در گزارشی از جزئیات این قانون که دارای 24 ماده است تاکید کرد که این قانون هرکسی که اقدام به عملی تروریستی، عضویت در سازمان‌هایی که تروریستی شناخته می‌شوند و یا تلاش برای انجام چنین عملی داشته باشند را تروریست می‌داند.

بر اساس این قانون که به قانون «سازماندهی تظاهرات» موسوم شده، هرگونه تجمع اعتراضی در مکان‌های مذهبی و عمومی، و تظاهرات در برابر نهاد‌ها و موسسات دولتی، سازمان‌های امنیتی و نظامی ممنوع اعلام شده و در صورت اقدام به تظاهرات، معترضان به عنوان متخلف محکوم به حبس و پرداخت دستکم 100 تا 300 هزار جنیه مصری جریمه نقدی خواهند شد.

 

 

همچنین این قانون هرگونه بکارگیری قدرت،تهدید یا دعوت و حمایت برای ایجاد اختلال در کارهای حکومت، اموال عمومی و جامعه را مصداق اقدام تروریستی نامیده است.

این قانون مجازات‌های سختی برای آنچه که تروریست‌ نامیده در نظر گرفته و براساس آن کسانی که در کادرهای رهبری و رده‌های بالای گروه‌های تروریستی قرار دارند، باید منتظر حکم اعدام باشند و علاوه بر آن عضویت یا تلاش برای اقدام یا حمایت از تروریست‌ها نیز محکوم به سال‌های متمادی زندان خواهد بود.

تظاهرات دیروز در قاهره در حالی برگزار شده که اعتراضات طرفداران اخوان المسلمین همچنان در مناطق مختلف مصر ادامه دارد و از سوی دیگر دانشجویان نیز که از هفته گذشته سال تحصیلی جدید در مصر آغاز شده به طور مستمر در دانشگاه‌های مختلف علیه دولت کودتا تظاهرات می‌کنند و خواهان بازگشت مرسی به قدرت هستند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول