اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری:

مجلس در حوزه تقنین و نظارت همگام و همراه دولت است

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: مجلس در حوزه تقنین و نظارت همگام و همراه دولت است و در کمک به دولت اهتمام ویژه‌ای دارد.

مجلس در حوزه تقنین و نظارت همگام و همراه دولت است

مجید جلیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: شکل‌گیری حماسه سیاسی و انتخاب روحانی از سوی مردم به عنوان رئیس جمهور کشور تحولات داخلی و بین‌المللی بسیاری رخ داد و امید می‎رود این تحولات منشأ خیر برای کشور شود.

وی افزود: در همین راستا باید تا می‎توان دولت را کمک کرد و به آن فرصت لازم را در راستای تحقق برنامه‌هایش داد.

جلیل بر ضرورت خودداری از تخریب دولت تاکید کرد و گفت: دلیلی ندارد هرجا کار دولت اشکال داشت شروع به تخریب و بزرگ‌نمایی کنیم بلکه باید با همکاری یکدیگر مشکلات کشور را برطرف کنیم.

نماینده مردم لردگان در خطاب به مسئولان و جریان‌های سیاسی کشور توصیه کرد: همه مسئولان باید نقایص و کاستی‌ها را قبول کنند و در راستای رفع آن‌ها با وحدت و همدلی اهتمام ویژه‌ای به کار گیرند.

جلیل خاطرنشان کرد: باید به اعضای کابینه فرصت بدهیم و در این راستا دست دولت باید در چارچوب قانون اساسی و سایر قوانین کشور باز باشد و به بیان دیگر به رئیس جمهور و مدیران دولتی یازدهم اعتماد کامل شود.

وی بر ضرورت قانون‌مداری در کشور تاکید کرد و گفت: مدیران دولتی اختیارات قانونی دارند و تا آنجا که به اصول مسلم و سیاست‌های کلان نظام خدشه‌ای وارد نشود، اجازه مانور در تصمیمات و به اجرا درآوردن شیوه‌های خاص خود را دارند.

جلیل با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با دولت، تصریح کرد: سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نقد تند و تیز دولت نشان می‌دهد که هر جا لازم باشد باید نصیحت کرد و از طریق قانون به کمک دولت آمد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آستانه تحمل و صبر دولت باید تداوم یابد، گفت: اگر جایی توسط رهبری و مجلس نظارت بالادستی انجام گرفت، مدیران دولت یازدهم نباید عکس‌العمل شدید نشان دهند یا از زیر بار مسئولیت‌ها شانه خالی کنند.

وی افزود: اگر دولت نتواند با این نیروهای باتجربه، تغییری در همه حوزه‌های کشور به ویژه در سه حوزه سیاست خارجی، فرهنگ و اقتصاد کشور به وجود بیاورد، ناامیدی بار دیگر کشور را فرا می‌گیرد.

جلیل با بیان اینکه مجلس در حوزه تقنین و نظارت همگام و همراه دولت است، افزود: تبادل‌ نظر دولت و مجلس می‎تواند آثار بسیار مثبتی به ویژه بر حوزه اقتصاد کشور داشته باشد.

انتهای پیام/68004/خ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول