اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

دشمن با انجام حرکات تروریستی سعی در نا امن جلوه دادن ایران دارد

یک عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: ایران یکی از کشورهای امن منطقه است که دشمن با انجام حرکات تروریستی سعی در نا امن جلوه دادن آن دارد.

دشمن با انجام حرکات تروریستی سعی در نا امن جلوه دادن ایران دارد

شریف لکزایی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: اقدام تروریستی در شهرستان سراوان و شهادت چند تن از مرزبانان سیستان و بلوچستان اهداف متفاوتی دارد که یکی از آن اهداف، ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و قومیت‌هایی است که در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می‎کنند.

عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: دشمن می‍خواهد در این همبستگی قومیت‌ها که در ایران وجود دارد، خلل ایجاد کند.

این مسئول اذعان داشت: هدف دیگر از منظر منطقه‎ای و جهانی مورد بررسی است، دشمن با نا امن جلوه دادن ایران و مناطقی مانند سیستان و بلوچستان که  قومیت‎های مختلف در آن زندگی می‌کنند، می‎‌خواهد نشان دهد که اینجا امنیت وجود ندارد و در داخل کشور قومیت‎ها با یکدیگر مشکل دارند.

وی افزود: آنها با ترویج نا امنی در ایران، می‌خواهند به  جایگاه منطقه‌ای ایران و آرامش و امنیتی که در کشور وجود دارد خدشه وارد کنند.

لکزایی گفت: مجموعه‎ای از این اهداف در بروز اقدام تروریستی سراوان دخیل است اما هیچکدام نمی‌تواند در وحدت مستحکم بین شیعه و سنی خلل ایجاد کند.

عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: این گونه حرکات در طول این سال‌های اخیر نشان داده که نه تنها تاثیری در همبستگی و انسجام و مذاهب مختلف در سیستان و بلوچستان ندارد بلکه این کار مورد تنفر مردم است.

وی اذعان داشت: چه شیعه و چه سنی و قومیت‎های مختلف وقتی با یک اقدام تروریستی مواجه می‌شوند تنفرشان نسبت به ایادی استکبار بیشتر می‎شود.

لکزایی اضافه کرد: عواملی هم که در پوشش قاچاق مواد مخدر، نا امنی و حرکات تروریستی و این قبیل اقدامات را انجام می‌دهند، طبیعتا مورد تنفر همه افراد و قومیت‎ها هستند.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد کسانی که این کار را انجام می‌دهند در راستای ممانعت از پیشرفت و توسعه استان هم عمل می‎کنند، زیرا زمانیکه این ناامنی ایجاد می‎شود در آن موضوع نیز دخیل است و به فرار سرمایه‎ها می‎انجامد که مسئولیت دولت در این راستا بسیار سنگین می‎شود.

این عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: شاید یکی از مواردی که سبب تنفر عمیق مردم از اینگونه حرکات تروریستی می‎شود این باشد که آنها سرمایه‌گذاری در منطقه را با اخلال مواجه می‎کنند.

وی با بیان اینکه اگر امنیت وجود داشته باشد خیلی زودتر منطقه به پیشرفت می‎رسد و می‎توان جایگاه  استان را در داخل کشور و در ارتباط و تعاملات مرزی با کشورهای همسایه ارتقا دهد، افزود: قطعا این اقدامات در راستای جلوگیری از پیشرفت و توسعه منطقه است که در این راستا چه سنی و چه شیعه نمی‌خواهد رشد و پیشرفت منطقه با چالش مواجه شود.

باید کشورهای همسایه برای تروریست‌ها و اشرار نا امن شود

لکزایی ضمن تشکر از مسئولان امنیتی و اطلاعاتی سیستان و بلوچستان، معتقد هستیم که باید عوامل ارتکاب این جنایت شناسایی و دستگیر و با مقصران بروز این جنایت در داخل کشور نیز برخورد شود.

عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یادآور شد: عوامل ارتکاب این جنایت تروریستی از آن سوی مرز وارد کشور ما شده‌اند و بعد از ارتکاب این جنایت باز به آن سوی مرز پناه برده‌اند، قطعا نیاز است مرزبانی، وزارت کشور و وزارت خارجه ما پیگیری کرده و ریشه‌های این اقدامات را در آن سوی مرز هم بخشکانند.

شامگاه روز جمعه سوم آبان ماه در درگیری مرزبانان هنگ مرزی سراوان با اشرار مسلح و معاند نظام، 14 نفر از مرزبانان به شهادت رسیده و 6 تن مجروح شدند.

این حادثه در محدوده پاسگاه 167 گزبستان سراوان رخ داده است.

انتهای پیام/75004/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول