اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار خبر داد

فعالیت 234 هیئت مذهبی در بیجار

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار از فعالیت 234 هیئت مذهبی در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 234 هیئت مذهبی در بیجار

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار از برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی در این شهرستان خبر داد و بیان اینکه در این دوره از انتخابات 13 نفر از فعالان این هیئت‌ها نامزد شده بودند، اظهار کرد: انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی هر چهار سال یک بار در سراسر کشور با حضور فعالان این عرصه برگزار می‌شود.

وی، مسئولیت ساماندهی و نظارت هیئت‌های مذهبی و حل اختلافات و مشاوره به جوانان را از جمله وظایف این شوراها عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار، هدف از برگزاری انتخابات شوراهای مذهبی را در راستای اهداف فرهنگی نظام و نهادسازی غیردولتی و تقویت اقشار تاثیرگذار و عموم مردم در بحث فرهنگ دینی عنوان کرد.

به گفته این مسئول، آسیب‌شناسی شئون فرهنگی مناسبت‌های مذهبی و ارائه راهبردهای عملی به منظور زدودن آسیب‌ها توسط نیروهای مردمی هیئت‌های مذهبی، افزایش مدیریت مشارکتی در تصمیم‌سازی‌های فرهنگی و اجرای فعالیت‌ها و جلب مشارکت و هدایت همکاری‌های مردمی از طریق صدور مجوز تأسیس و ساماندهی هیئت مذهبی از اهم اهداف شورای هیئت‌های مذهبی است.

شهرستان بیجار پیشتاز در عرصه فرهنگی و دینی

مختاری‌نیا با بیان اینکه شهرستان بیجار پیشتاز در عرصه فرهنگی و دینی است، اثبات این مدعا را وجود 234 هیئت مذهبی عنوان کرد و اذعان داشت: در این هیئت‌ها بیشتر جوانان عضویت دارند.

وی با اشاره به وظایف شوراهای هیئت‌های مذهبی اذعان کرد: برگزاری نشست‌های توجیهی و آموزشی و ارتقای دانش فعالان هیئت‌های مذهبی، خرافه‌زدایی از عزاداری‌ها و مراسمات، رصد اولویت‌های فرهنگی و مشکلات پیش روی هیئت‌های مذهبی، شناسایی و بررسی آسیب‌ها و انحراف‌های مراسمات مذهبی و ... از جمله وظایف شوراهای هیئت‌های مذهبی محسوب می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار، شوراهای هیئت‌های مذهبی را پل ارتباطی بین نهاد تبلیغات اسلامی و مردم برشمرد و تأثیرات این هیئت‌ها را در جامعه انکارناپذیر عنوان کرد.

مختاری‌نیا به نقش کلیدی هیئت‌های مذهبی در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: هیئت‌های مذهبی نقش مؤثری در پیشبرد اهداف داشته که با نظارت اداره تبلیغات اسلامی برنامه‌های مناسبتی را به بهترین نحو ممکن انجام خواهند داد.

وی، اهداف این اداره را برای رسیدن به اهداف والای دینی و اسلامی ترویج باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی، تقویت فعالیت‌های قرآنی برای تقویت بعد معنوی جامعه، تلاش برای ایجاد محیط فرهنگی در بیجار و کمک به رشد و شکوفایی جوانان و نوجوانان در سطح شهرستان عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در پیشبرد اهداف نظام پیشرو بوده‌اند گفت: نقش این هیئت‌ها در خلق حماسه‌‌های پیروزی انقلاب اسلامی، حماسه هشت سال دفاع مقدس و حماسه پیشرفت‌های نظام چشمگیر بوده است.

لازم به ذکر است؛ در این انتخابات به ترتیب منصور عباسی، سیدنورالدین موسوی‌زاده،حسین میرکی، کمال حیدرزاده، حسین محمدیاری، سیدمهرالدین خضری و اکبر ملک‌نژاد به صورت مشترک و اسدالله عربی به عنوان اعضای شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بیجار انتخاب شدند.

این افراد به مدت چهار سال مسئولیت هدایت امور و برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی هیئت‌های مذهبی را در هر شهرستان عهده‌دار خواهند بود.

انتهای پیام/79015/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول