اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان خبر داد

فعالیت 52 شهرداری در گیلان

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان از فعالیت بالغ بر 52 شهرداری در استان خبر داد.

فعالیت 52 شهرداری در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، فرهاد کرمی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار این شهر، اظهار کرد: شهرداری صومعه‌سرا از جمله شهرداری‌های موفق و مطرح استان است.

*تغییر مدیریت‌ها موجب ایجاد انگیزه نو برای خدمت‌رسانی می‌شود

وی با بیان اینکه شهردار قبلی صومعه‌سرا فردی فعال و صادق بود، تصریح کرد: تلاش در خدمت و ارائه خدمات شهری مناسب به شهروندان یکی از مشخصه‌های برجسته شهردار قبلی صومعه‌سرا بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان، تغییر و تحول مدیریتی در هر حوزه و شهری را طبیعی خواند و افزود: هیچ مسئولی نباید دلخوش به ماندگاری دایمی خود در سمت ابلاغی باشد.

وی متذکر شد: تغییر مدیریت‌ها همواره یک انگیزه و ایده نو را در افراد برای خدمات‌رسانی ایجاد می‌کند.

کرمی با اشاره به سفارش دین اسلام در بیان ضرورت و اهمیت نیت خدمت به مردم، یادآور شد: اسلام معیار خدمت صادقانه را در رضایت الهی و مردم می‌سنجد.

وی، پاسخگو بودن مسئولان در قبال وظایف خود نزد پروردگار را امری غیرقابل انکار برشمرد.

*اموال شهر و منافع مردم امانتی در دست مدیران شهری است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با تصریح بر اینکه اموال شهر و منافع مردم امانتی در دست مدیران شهری از جمله شهردار و اعضای شوراهای اسلامی است، ادامه داد: در حفظ و حراست از این امانت بزرگ باید کوشا بود.

وی نظارت بر امور شهری را از وظایف شوراهای اسلامی شهر دانست و گفت: اعضای شورا باید بدون محدودسازی خود در مکانی خاص به اجرای آن همت بگمارند.

کرمی مجموع شهرداری‌های کنونی گیلان را بالغ بر 52 شهرداری دانست و اضافه کرد: در این بین فعالیت سالانه شهرداری صومعه‌سرا بر اساس ردیف بودجه‌ای بسیار خوب بوده است.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا بالغ بر 40 هزار نفر جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی در صومعه‌سرا طبق جمعیت شهری آن باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه لازمه فعالیت در شهرداری‌ها داشتن حداقل یک برنامه‌ریزی چهارساله مدون است، اذعان کرد: به یقین این برنامه راهگشا و راهنمایی برای امر خدمت‌رسانی و جلوگیری از برخی آسیب‌های احتمالی است.

*اعتمادسازی شهرداران در بین مردم تنها در سایه امانت‌داری تحقق می‌یابد

وی شهرداری‌ها و شهرداران را متعلق به تمام مردم یک شهر دانست و خاطرنشان کرد: یک شهردار همواره باید در برطرف‌سازی مشکلات شهری دارای حوصله و صبر بوده و در راستای اعتمادسازی مردم گام بردارد.

به گفته کرمی، اعتماد‌سازی مذکور در بین مردم تنها در سایه امانت‌داری تحقق می‌یابد.

وی، با بیان اینکه امانت‌داری جلوگیری از اتلاف هزینه و کم‌کاری‌ها است، یادآور شد: شهردار جدید صومعه‌سرا با توجه به تمام وظایف و حدود قانونی باید خود را مکلف به ایجاد شهری زیبا و سالم بداند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان، هماهنگی، همفکری و همکاری اعضای شوراهای اسلامی شهر با شهرداری‌ها در حوزه سیاست‌گذاری و خدمات‌رسانی شهری را مهم خواند.

انتهای پیام /84003/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول