اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جوادی آملی:

غربی‌ها کرامت انسانی را از ایران اسلامی بیاموزند

یکی از مراجع تقلید قم گفت: غربی‌ها برای اینکه درک درستی از کرامت انسانی داشته باشند باید به ایران اسلامی بنگرند؛ زبان و منطق انقلاب موجب شده که بسیاری از مردم دنیا شیفته نظام اسلامی شوند.

غربی‌ها کرامت انسانی را از ایران اسلامی بیاموزند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار جمعی از اساتید بسیجی کشور در سخنانی با اشاره به دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ما در جنگ تحمیلی هیچ زمانی نبود که کرامت انسانی را زیر پا گذاشته و آن را نادیده بگیریم.

وی با اشاره به حمله صدام به کویت و پس از آن حمله دیگر کشورها به عراق بیان کرد: ایران اسلامی به دلیل اینکه قطع‌نامه را پذیرفته بود اصول اخلاقی و انسانی را رعایت کرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ایران اسلامی با وجود اینکه از قدرت و توانمندی بالا برخوردار است ولی همواره به دنبال صلح بوده و به هیچ کشوری تعدی نداشته است.

وی گفت: ایران اسلامی با اینکه در اوج قدرت قرار دارد به هیچ کشوری تجاوز نداشته و این مسئله نشان‌دهنده کرامت انقلاب اسلامی است که باید غربی‌ها از آن درس بگیرند.

آیت الله جوادی آملی با خطاب قرار دادن سازمان ملل و مجامع بین‌المللی یادآور شد: امروز به دلیل اینکه انقلاب اسلامی از زبان و منطق استفاده می‌کند بسیاری از مردم کشورهای دنیا و همچنین مسلمانان شیفته این انقلاب هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش و جایگاه اساتید بسیجی اشاره کرد و گفت: انبیا نیز در برابر طاغوت‌ در دوران خود با جنگ نرم روبه‌رو بودند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه خداوند نیز بر بیان کردن سخن به شیوه نرم برای اثرگذاری تاکید داشته است، گفت: البته نرم سخن گفتن با بیان حرف سست و بی‌برهان متفاوت است و منظور این است که باید حرف نرم حرفی متقن، مبرهن، بامحتوا و نافذ باشد.

وی تصریح کرد: با این توصیف باید برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در جنگ نرم نیز متقن و مبرهن باشد و باید به گونه‌ای عمل کرد که دنیا بداند شما نفوذناپذیر هستید.

آیت الله جوادی آملی اساتید بسیجی را پرچمداران جنگ نرم معرفی کرد و اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل کنید که هیچ بیگانه‌ای جرات نداشته باشد کوچکترین آسیبی به نظام اسلامی وارد کند.

انتهای پیام/2258/س40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول