اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز انجام شد

برگزاری نشست نمایندگان پارلمان اروپا با کارشناسان مرکز تحقیقات خانواده

چند تن از نمایندگان پارلمان اروپا در جلسه مشترک با اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به موضوع زن و خانواده از دیدگاه ادیان پرداختند.

برگزاری نشست نمایندگان پارلمان اروپا با کارشناسان مرکز تحقیقات خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در ابتدای این دیدار که با حضور خانم بولتن نماینده کاتولیک مسیحی و نماینده پاپ در اتحادیه اروپا، آقای واتینر نماینده اتحادیه اروپا و آقای کریستین شارداک مشاور در کاخ الیزه در محل مرکز تحقیقات زن و خانواده در قم برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدرضا زیبائی‌نژاد مدیر مرکز تحقیقات زن و خانواده ضمن تبیین دیدگاه‌ها و فعالیت‌های مرکز تحقیقات زن و خانواده در حوزه مطالعات زنان و خانواده افزود: این مرکز دیدگاه دین را در مناسبات جدید در حوزه مطالعات زن و خانواده دنبال می‌کند.

در ادامه این نشست فریبا علاسوند عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده با اشاره به اصل گفت‌وگوی بین ادیانی اظهار داشت: در ادیان موضوعاتی فراتر از تفاهم و برای رسیدن به توافق وجود دارد.

موضوع زن و خانواده، یکی‌ از محورهای رسیدن به این توافق‌ است و دسته پایه‌های مشترکی مانند اعتقاد ادیان به طراحی خداوند در مورد خانواده موجود است.

کارشناس مطالعات تحقیقات زن و خانواده با اشاره به اصول مشترک در مورد خانواده در قرآن و کتاب مقدس مسیحیان افزود: در این منابع، اشتراکاتی مانند انسان بودن زن و مرد با توجه به تفاوت‌هایی با کارکردهای مثبت و طراحی خانواده به عنوان تنها نهاد تولید نسل پاک و مشروع و جایگاه منحصربه‌فرد خانواده، برای اجتماعی کردن افراد با ارزش‌های الهی می‌توان یافت.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده قداست خانواده را به عنوان یک نظریه در ادیان قابل پیگیری دانست و تاکید کرد: این نگاه به خانواده باعث جایگزین‌ناپذیری خانواده به عنوان مبدا ارتباط زن و مرد می‌شود.

علاسوند به ایده‌های مخالف مشترک در اسلام و مسیحیت اشاره کرد و گفت: مخالفت با نظریه جنسیت معنای بی‌اهمیت کردن تفاوت‌های میان زن و مرد، اعتقاد به برابری مطلق همه جانبه، در حد از بین رفتن فواید و کارکردهای زنان و مردان از مشترکات است.

کارشناس مطالعات زن و خانواده اظهار داشت: راهبردهای فمینیسمی حاکم در جهان مانند لزبینیسم، سقط جنین و قانون‌زدایی از ازدواج و طلاق، به همراه عرفی و سیال شدن قوانین باعث شده است نیاز به مذهب که حاوی مفروضات پیشینی و اعتقادات بنیادی درباره زندگی بشر هست، ملغی شود.

علاسوند پیشنهاد نشست‌های مشترک دوره‌ای بین مرکز تحقیقات زن و خانواده و مراکز علمی دنیای مسیحیت و نشریه مشترک با عنوان خانواده و مذهب را مطرح کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام/2258/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول