اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مطبوعات

رسانه‎ها مثل ورزش به عالمان و دانشمندان کشور هم توجه کنند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مطبوعات و رسانه‎ها باید امروز بیشتر ما را کمک کنند و همان‎طور که در جامعه ورزشی سرمایه‎گذاری می‎کنند، به عالمان و دانشمندان کشور نیز بپردازند.

رسانه‎ها مثل ورزش به عالمان و دانشمندان کشور هم توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سیدحسن قاضی‎زاده‎هاشمی دقایقی پیش در آیینی که به منظور پرده‎برداری از سردیس محمد قریب، پدر طب اطفال ایران در پارک فن‎آوری پردیس و با حضور شاگردان قریب، رئیس فرهنگستان علوم و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد، اظهار داشت: شرایط امروز پزشکی و جامعه پزشکی ما با گذشته کاملاً متفاوت است.

وی تصریح کرد: بخش عمده جوانان دانشجو و پزشکان جوان ما در انتخاب رشته متفاوت‎تر از گذشته هستند و این نشان می‏‌دهد که مسائل امروز چقدر ریشه در افکار ما دارد؛ طبیعی است که هر جمعیتی و هر گروهی طرز فکر مختص به خود را دارد و در آن باید جست‎وجو کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: فرهنگستان علوم پزشکی و انجمن‎های علمی نقش عمده‎ای دارند؛ برای اینکه بتوانیم افرادی که هستند و تعدادشان کم هم نیست، شناسایی و معرفی کنیم، باید فعالیت بیشتری صورت گیرد.

قاضی‏‌زاده‌‏هاشمی افزود: امروز برای بهره‎برداری از سردیس یک مرد بزرگ در عرصه پزشکی حضور به هم رساندیم ولی این‎گونه مراسم باید جایی برگزار شود که دانشجویان و جوانان حضور داشته باشند و بزرگان کشور به آنان معرفی شوند.

وی تصریح کرد: خدمات، سوابق و حساسیت قشر جوان نسبت به استقلال  کشور، حقوق مردم و امثال قریب و دوستان باید برانگیخته شود.

رسانه و مطبوعات بیشتر عیب ما را می‎بینند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین ادامه داد: ضمن تقدیر از همه افرادی که در عرصه پزشکی زحمت کشیده‌‏اند، خداوند امروز باید کمک‎مان کند تا در امر اخلاق‎مداری و معرفی الگوهایی که وجود دارند، تلاش کنیم.

قاضی‌‏زاده‌‏هاشمی ادامه داد: در رابطه با کشف و معرفی افرادی که امروز فعالیت دارند، نباید به گذشته بسنده کنیم و در این مقوله، رسانه‎ها و مطبوعات اگر چه تلاش کرده‌‏اند؛ اما به نظر می‎رسد در بخش پزشکی بیشتر عیب و اشکالات ما را رصد می‌‏کنند.

وی تصریح کرد: رسانه‏‌ها به خاطر حساسیتی که نسبت به حقوق مردم داشته‎اند، کوتاهی‎های ما را دیده‎اند؛ در کنار این کوتاهی‎ها توجه کنید که اگر بخواهیم اشکالات برطرف شود، باید الگو معرفی کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: برخوردهای مقطعی و قشری شاید خیلی ما را به نتیجه نرساند؛ اگر چه باید برنامه داشت و این‎گونه برنامه‎های دولتی و رسمی با معرفی الگو چندان سازگار نیست.

قاضی‌‏زاده‏‌هاشمی گفت: باید هر بخشی کار خود را انجام دهد و امیدواریم مطبوعات و رسانه‎ها هم کمک کنند و همان‎طور که در جامعه ورزشی سرمایه‎گذاری می‎کنند، به عالمان و دانشمندان کشور نیز بپردازند؛ این‎ها هستند که آینده، استقلال و آزادی کشور را ترسیم می‎کنند و در معرفی این الگوها همه باید کمک کنند.

انتهای پیام/2568/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول