اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مین، مرگبارترین تاکتیک جنگی طالبان در افغانستان است

فرمانده واحد مبارزه با مواد منفجره نظامیان ناتو در افغانستان با نگرانی از افزایش فعالیت‌های شبه‌نظامیان طالبان اذعان کرد که مین، مرگبارترین تاکتیک جنگی طالبان در افغانستان است.

مین، مرگبارترین تاکتیک جنگی طالبان در افغانستان است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس، «جونزکارلوسن» در تازه‌ترین اظهارات خود بیان داشت که مین‌های کنار جاده‌ای مرگبارترین تاکتیک جنگی شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان است.

به گزارش تلویزیون طلوع‌نیوز، فرمانده واحد مبارزه با مواد منفجره نظامیان ناتو در افغانستان تصریح کرد: برای مبارزه با این شیوه جنگی طالبان، نیروهای افغان آموزش می‌بینند و این آموزش‌ها می‌تواند در کاهش تلفات ناشی از انفجار مین‌ها و مواد منفجره تأثیرگذار باشد.

کارلوسن اظهار داشت که چند دهه جنگ در افغانستان باعث شده است که مواد منفجره به راحتی در دسترس شبه‌نظامیان قرار بگیرد. بر اساس آمار ارائه شده توسط آیساف، بیشتر تلفات نظامیان خارجی در افغانستان ناشی از انفجار مین‌های کنار جاده‌ای است.

ماده شیمیایی آمونیم‌نایترایت که در کشاورزی نیز کاربرد دارد، یکی از مهمترین مواد پیش‌ساخته در بمب‌های دست‌ساز شبه‌نظامیان طالبان است. استفاده شبه‌نظامیان طالبان از این ماده شیمیایی، باعث شد که دولت افغانستان خرید و فروش آن را ممنوع اعلام کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول