اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد

برداشت 13 میلیارد دلار از خزانه برای واردات کالاهای لوکس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سال گذشته برای ورود کالاهای لوکس به کشور 13 میلیارد دلار از خزانه دولت برداشت شد تا عده‌ای با نرخ 1226 تومان اقدام به واردات کنند.

برداشت 13 میلیارد دلار از خزانه برای واردات کالاهای لوکس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد غلامرضا اسداللهی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات خراسان رضوی اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه کشور نرخ ارز، شناور و مدیریت شده است تا موضوعات سال‌های گذشته به وجود نیاید.

وی تصریح کرد: سال گذشته برای ورود کالاهای لوکس به کشور 13 میلیارد دلار از خزانه دولت برداشت شد تا عده‌ای با نرخ هزار و 226 تومان اقدام به واردات کنند.

وی خاطر نشان کرد: همین ارز با قیمت 2 هزار و 800 تومان به مردم و متقاضیان فروخته شد، یعنی اگر این 13 میلیارد دلار را با قیمت 2 هزار و 800 تومان محاسبه کنیم 30 هزار میلیارد تومان خروجی آن می‌شود که هیچ‌گاه به خزانه دولت واریز نشد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته 144 هزار میلیارد تومان بودجه محقق شده کشور بود که 112 هزار میلیارد تومان آن محقق شد و اگر این 30 هزار میلیارد تومان واریز می‌شد کشور دچار کسری بودجه نمی‌شد.

اسداللهی گفت: چرا برای واردات خودرو لوکس ارز هزار و 226 تومانی به عده‌ای خاص ارائه شود و نمی‌دانم اسم این زد و بند است یا  پارتی‌بازی.

وی افزود: 16 میلیارد تومان بودجه دانشگاه ایرانیان توسط دیوان محاسبات کشور به خزانه دولت بازگردانده شد و اگر جلوی این گونه سوء مدیریت‌ها را نگیریم کشور دچار حاشیه می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی عنوان کرد: به آمریکا و آمریکایی‌ها خوش‌بین نیستیم چرا که آنها مغرضانه عمل می‌کنند.

وی یادآور شد: فضای مذاکرات با کشورهای اروپایی را مثبت می‌بینیم به همین خاطر 230 نماینده نامه پشتیبانی از این مذاکرات را امضا کردیم.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در پایان گفت: نباید منتظر خروجی مذاکرات 1+5 ماند تا وضعیت اقتصاد و کشور را حل و فصل کنیم بلکه باید از منابع موجود به بهترین نحو استفاده کنیم.

انتهای پیام/2202/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول