اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره زئونوز‌ مرکز مبارزه با بیماری‌ها تاکید کرد

لزوم آگاه‌سازی خطرات استفاده از فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه

رئیس اداره زئونوز‌ مرکز مبارزه با بیماری‌ها در کشور گفت: مردم باید آگاه باشند که بسیاری از بیماری‌ها از طریق استفاده از فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه منتقل می‌شود.

لزوم آگاه‌سازی خطرات استفاده از فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا شیرزادی صبح امروز در اجلاس چهاردهمین گردهمایی کشوری بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان در جمع خبرنگاران گفت: در بیماری‌های انسان و حیوان عوامل بیماری‌زای مختلفی دخیل هستند.

وی ادامه داد: در کشور تعداد قابل توجهی از این بیماری‌ها در بین دام‌ها وجود دارد که از طریق راه‌های مختلف به انسان انتقال پیدا می‌کنند.

رئیس اداره زئونوز مرکز مبارزه با بیماری‌ها در کشور با اشاره به این‌که اخیراً مردم به مصرف فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه تمایل پیدا کرده‌اند، اظهار داشت: مردم باید آگاه باشند که بسیاری از بیماری‌ها از این فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از بیماری تب مالت در کشور مردم باید مراقبت‌هایی را انجام دهند که به این بیماری مبتلا نشوند.

شیرزادی اظهار داشت: در روستا‌ها افراد باید در هنگام تماس با دام از لباس و دستکش مناسب استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید آگاه باشند تا از مصرف فرآورده‌‌های لبنی غیرپاستوریزه به خصوص در مناطق شهری پرهیز و در مناطق روستایی نیز فرآورده‌های لبنی به خوبی جوشانده شود.

توجه به آموزش برای پیشگیری از افزایش ابتلا به تب مالت

رئیس اداره زئونوز مرکز مبارزه با بیماری‌ها در کشور اظهار داشت: از آنجایی که بیماری تب مالت در کشور، بومی است باید راه‌های پیشگیری از آن را به مردم آموزش دهیم.

وی گفت: فرد مبتلا به این نوع بیماری باید در کمتر از 24 ساعت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

شیرزادی با اشاره به دومین بیماری خطرناک مشترک بین انسان و دام عنوان کرد: نوع دیگر بیماری هاری است، سالانه 150 هزار مورد حیوان‌ گزیدگی در کشور داریم که از گزیدن حیوانات به انسان منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: افراد باید در هر نوع حیوان ‌گزیدگی به مراکز بهداشت مراجعه و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند چراکه بیماری هاری 100 درصد کشنده است.

رئیس اداره زئونوز مرکز مبارزه با بیماری‌ها در کشور با تاکید بر وجود بیماری سالک در تمام استان‌های کشور اظهار داشت: افراد اگر قصد مسافرت به جایی را دارند از سموم دفع‌ کننده حشرات استفاده کنند تا از ابتلا به این بیماری جلوگیری شود.

وی با اشاره به بیماری دیگر به نام لپتوزسیپروز تصریح کرد: این بیماری بیشتر در استان‌های شمالی شایع است و افرادی که در مزارع برنج کار می‌کنند در معرض خطر ابتلا به آن هستند.

شیرزادی به بیماری تب کنگو اشاره کرد و گفت: این بیماری خطرناک به وسیله کنه به دام منتقل می‌شود و علامت خاصی هم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بیماری تب کنگو را در مواردی هم بعد از ذبح دام نیز نمی‌توان تشخیص داد.

رئیس اداره زئونوز مرکز مبارزه با بیماری‌ها در کشور اظهار داشت: اقدام حفاظتی این بیماری در آن است که دام و محیط نگهداری دام به صورت دوره‌ای سم‌پاشی ضد کنه شود چراکه سالانه 100 مورد از این بیماری را در کشور مشاهده می‌کنیم و بیشترین موارد مشاهده شده از این بیماری در سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/89007/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول