اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برنده تندیس بهترین فیلم جشنواره فیلم کوتاه تهران:

مسئولان، بخش فرهنگی را فراموش کرده‌اند/ جشنواره امسال خیلی شلوغ بود

برنده تندیس بهترین فیلم داستانی جشنواره فیلم کوتاه تهران با بیان اینکه مسئولان، بخش فرهنگی را فراموش کردند، گفت: جشنواره امسال فیلم کوتاه تهران خیلی شلوغ بود و خیلی از فیلم‌ها به خوبی دیده نشده و شهید شدند.

مسئولان، بخش فرهنگی را فراموش کرده‌اند/ جشنواره امسال خیلی شلوغ بود

داریوش غذبانی فیلمساز برجسته بوشهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر در ارتباط با فیلم «حنانه» که عنوان بهترین فیلم داستانی بخش دفاع مقدس جشنواره فیلم کوتاه تهران را کسب کرد، اظهار داشت: این فیلم داستان یک زوج جوان هستند که در زمان اشغال خرمشهر توسط عراقی‌ها در حال خروج از شهر هستند و در مسیر خود به یک زن عرب که باردار بوده و دختر کوچکش هم همراه اوست برخورد می‌کنند.

وی بیان کرد: در ادامه در یکی از کوچه‌های خرمشهر توسط یک تک تیرانداز زمین‌گیر می‌شوند و ماجراهایی برای آنان و از جمله تک تیرانداز پیش می‌آید.

کارگردان حنانه تصریح کرد: این فیلم را با همکاری شماری از هنرمندان بوشهری و غیر بوشهری ساختیم که محل فیلمبرداری نیز در آبادان بود.

خیلی از فیلم‌های جشنواره امسال شهید شدند

غذبانی در ارتباط با جشنواره سی‌ام فیلم کوتاه تهران نیز به خبرنگار فارس گفت: یکی از دلایلی که بیشتر فیلم‌ها در آپارتمان با محیط بسته ساخته شده مسائل مالی است.

وی گفت: همچنین برای ساخت فیلم بیرون از خانه نیاز به مجوز و طی مراحل مختلفی است به همین دلیل فیلمساز تصمیم می‌گیرد داخل خانه فیلم خود را بسازد.

برنده تندیس جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان داشت: جشنواره امسال خیلی شلوغ بود و فیلم‌های بسیار زیادی در این جشنواره شرکت داده شده بودند و همین امر موجب شد اکران خوبی برای فیلم‌ها نداشته باشیم.

غذبانی گفت: به دلیل اینکه مسئولان دوست داشتند جشنواره امسال شلوغ شود فیلم‌های زیادی را شاهد بودیم و این امر به نظر من موجب شد تا فیلم‌های خوب و بد زیادی شهید شوند. برای پخش فیلم حنانه سالن پر شد و دلیلش هم این بود که ما برای این فیلم تبلیغات هم انجام داده بودیم و هم اینکه فیلم در ساعت 8 شب اکران شد.

فیلم‌سازان بوشهری‌ در ایران شناخته شده هستند

غذبانی در مورد عملکرد هنرمندان بوشهری هم گفت: هنرمندان بوشهر همیشه در جشنواره‌های مختلف حضور داشتند و همین حضور آنان بسیار مفید است.

وی ادامه داد: اکنون فیلمسازان بوشهری در کشور شناخته شده هستند و در سال‌های گذشته نیز بوشهری‌ها فیلم‌های خوبی داشتند و جوایزی متعددی هم کسب کردند.

کارگردان حنانه گفت: امیدوارم دانشکده تئاتر دانشگاه آزاد بوشهر از نظر کیفی تقویت شده و به استانداردها نزدیک شود. اگر دانشگاه آزاد بوشهر از نظر کیفی به استانداردها نزدیک شود بهتر می‌تواند در فعالیت‌های هنری از جمله فیلم عمل کند.

مسئولان بخش فرهنگی کشور را فراموش کردند

وی در مورد عدم حمایت مسئولان از هنرمندان برجسته گفت: متاسفانه مسئولان، بخش فرهنگی کشور را فراموش کردند و آنقدر به مسائل سیاسی چسبیده‌اند که امور فرهنگی از یاد آن‌ها رفته است.

غذبانی گفت: انتظار داریم مسئولان از رویه دست بردارند و به فعالیت‌های فرهنگی از جمله ساخت فیلم توجه بیشتری داشته باشند. نکته مهم این است که ما به آنان (مسئولان) نیاز نداریم بلکه آنان به ما نیاز دارند چراکه هنرمندان غذای روح را تهیه می‌کنند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول